۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۸۵۲۲۶
مدیر عملیات پزشکی حج تبیین کرد؛

اصول مهم هیأت پزشکی در ارائه خدمات به زائران ایرانی

خبرگزاری رسا ـ دکتر پیرحسین کولیوند بر برنامه ریزی دقیق و زمانبندی مناسب که یکی از مهمترین مهارت های مدیریت زمان و لازمه رسیدن به هدف است تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی مناسب، رعایت اصل زائر محوری، تعیین وقت معین برای انجام هر کار و مشخص کردن سر رسید آن از اصول جدایی ناپذیر سیاست کاری مرکز در حج سال جاری است.
پيرحسين كوليوند معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی حج، مدیر عملیات پزشکی حج در گفت‌وگویی با اشاره به تعالیم اسلامی مبنی بر حرکت در سمت کمال و مسیر صعود زندگی گفت: برنامه ریزی هر فرد در زندگی و مدیریت زمان او باید به گونه ای باشد که هر روز او از روز قبلش و بلکه هر لحظه او از لحظات قبلش بهتر و بالاتر باشد و به عبارت دیگر در زندگی خود در مسیر صعودی و به سمت کسب کمالات حرکت کند.

 

دکتر پیرحسن کولیوند از فرمایش حضرت علی (ع) و دیگر معصومان (علیهم السلام) در این خصوص که به پیروان خویش گوشزد می نمایند که هر کس دو روزش با هم مساوی باشد زیانکار است الهام گرفته و گفت: مدیریت زمان مثل هر دانش دیگری از یک‌سری اصول برخوردار است که رعایت آنها می تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر خود یاری کند.

 

وی تعیین اهداف و اولویتها، برنامه ریزی و اجرا و در نهایت نظارت و ارزیابی که جزء لاینفک مدیریت می باشد را از اصول کاربردی مرکز پزشکی در حج دانست و افزود: این مرکز در طول سال و با دعوت از کارشناسان خبره این حوزه و ایجاد کمیته سلامت و برگزاری جلسات منظم این کمیته ضمن تعیین اهداف و اولویتهای حج آن سال، برنامه کامل و منظمی را تدوین و برای اجرا در اختیار تیم عملیاتی حج قرار می دهد و در خاتمه حج نیز با نظارت و ارزیابی عملکرد واحدها به بررسی چگونگی انجام فرآیندها در طول حج می پردازد.

 

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت تعیین هدف، برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به هدف، تلاش و پایداری تا رسیدن به هدف را سه عامل مهم در دستیابی به موفقیت دانست و افزود: هر یک از خواسته های انسان می تواند هدف او باشد که نیل به آنها بدون برنامه ریزی و زمانبندی مناسب امکان پذیر نیست.

 

کولیوند در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تعیین هدف در مرکز پزشکی گفت: در مسیر تعیین هدف، شناخت امکانات، قابلیتها و توانمندیها از اهمیت اساسی برخوردار است. به بیان دیگر در مدیریت صحیح زمان یکی از عوامل هدر رفتن وقت، پذیرش کاری است که در توان نداریم و در این صورت نه تنها آن کار درست انجام نخواهد شد بلکه موجب اتلاف وقت و باز ماندن از کارهای مهم دیگر می شود.

 

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هر کس باید بتواند بر حسب اهمیت و ضرورت اهداف خود، کارها را تقسیم بندی کند و برای انجام هر یک زمان مناسبی را اختصاص دهد گفت: تشخیص این اولویتها در دستیابی به موفقیت از اهمیت کلیدی برخوردار است، لذا کادر مدیریتی فعلی مرکز پزشکی حج و زیارت با رعایت تمام این اصول و تعیین هدف عالی خود که رسیدن به نقطه مطلوب خدمت رسانی به زائرین ضیوف الرحمن است در صدد است بهترین خدمات بهداشتی و درمانی که در شان زائر ایرانی است را به آنها ارائه دهد.

 

کولیوند در خاتمه بار دیگر بر برنامه ریزی دقیق و زمانبندی مناسب که یکی از مهمترین مهارت های مدیریت زمان و لازمه رسیدن به هدف است تاکید نمود و خاطر نشان کرد: برنامه ریزی مناسب، رعایت اصل زائر محوری، تعیین وقت معین برای انجام هر کار و مشخص کردن سر رسید آن از اصول جدایی ناپذیر سیاست کاری مرکز در حج سال جاری است./1330/د101/ف

ارسال نظرات