۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۸۵۲۳۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی حرکت در مسیر شهدا است

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه مازندران راه شهدا را راه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان دانست و گفت: امروز ایران اسلامی برای عبور از این مقطع حساس، نیازمند مقاومت در ابعاد مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.
لطيف صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید سید محمود موسوی در گلزار شهدای کمانگرکلای بابل، با بیان جایگاه و ارزش والای شهادت گفت: شهادت تجارتی پرسود با خداوند متعال است که با تقدیم جان خود به خداوند، رضای الهی را خریداری کردند.

 

وی با بیان این مطلب که شهادت حلاوت است، افزود: شهدا تنها گروه از اهل بهشت هستند که از خداوند برگشت به دنیا و تکرار لحظه شهادت را درخواست می کنند زیرا حلاوت و شیرینی شهادت را با چیزی نمی توان قیاس کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران شهادت را بالاترین سعادت و خوشبخی برای انسان نامید و تصریح کرد: انسانها مادی نگر با به دست آوردن سود مالی خوشحال و با ضرر در معامله دنیایی غمگین می شوند اما آنها بی خبر از سود و منفعت بالای شهدا در معامله با خداوند هستند.

 

وی ادامه داد: خداوند به برکت شهدا و خونهای پاک آنها به خانواده و اهل شهدا آبرو و کرامت عنایت می کند و بدانیم که عزت امروز ما مدیون مجاهدت های شهدا است.

 

حجت الاسلام صادقی رمز ماندگاری و حیات را به تعبیر قرآن شهادت عنوان و تاکید کرد: به تعبیر قرآن شهدا زنده های حقیقی هستند و اگر کسی حیات جاویدان و ابدی را می خواهد باید در مسیر شهادت گام بردارد.

 

وی مذاکرات هسته ای و موفقیت های زیاد نظام اسلامی را مرهون مجاهدت شهدا عنوان کرد و افزود: قدرت ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای مدیون شهدا و ایثارگران است زیرا آنها با یک ملتی قوی، مقاوم  روبرو هستند که از مرگ در راه خدا باکی ندارند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران علت محدثه و مبقیه انقلاب اسلامی را فداکاری شهدا عنوان و با ذکر مثالهایی از فداکاری شهدا در راه انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نهال نوپا و جوانی است که آرزوی همه انبیا، صلحا و امامان بود و با خونهایی پاک شهدا در مسیر رشد و بالندگی خود آبیاری شد.

 

وی وظیفه امروز همگان را پاسداری از راه شهدا و دستاوردهای آنان عنوان کرد و اظهار داشت: امروز جنگ اصلی علیه نظام اسلامی در حوزه فرهنگی است و خمپاره های دشمنان از طریق دیشهای ماهواره بر سر ملت ما خراب می شود.

 

حجت الاسلام صادقی ضمن انتقاد از کم کاری های صورت گرفته در حوزه فرهنگی بر لزوم تبیین فرهنگ شهادت و حفظ آرمانهای اسلامی تاکید کرد و گفت: آن چیزی که در بیشتر وصیت نامه های شهدا به چشم می خورد، تاکید بر حفظ حریم عفاف و حجاب در جامعه اسلامی است که متاسفانه در جامعه ما به آن بی توجهی می شود.

 

وی با اشاره به تشییع شهدای غواص و خط شکن در سراسر کشور و فضای فرهنگی ایجاد شده ، خاطرنشان کرد: استخوان های شکسته شهدا از زیر خاک ها بیرون آمدند تا در مناطق مختلف کشور با شستن گرد و غبار فراموشی، فضای ایران اسلامی را معطر کنند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران  راه شهدا را راه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان دانست و تاکید کرد: امروز ایران اسلامی برای طی کردن از این پیچ تاریخی، نیازمند مقاومت در ابعاد مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است، از این رو مسؤولان کشور باید راه علاج کشور در این برهه مبارزه با دشمنان دندان تیز کرده مستکبر و ایستادگی در مسیر شهدا بدانند.
 

گفتنی است؛ شهید سید محمود موسوی از شهدای یگان ویژه صابرین سپاه است که در تاریخ   گذشته در درگیری با گروهک تروریستی پژاک در تپه جاسوسان سردشت( ارتفاعات شمال غرب کشور) در 13 شهریور سال 1390 به درجه رفیع شهادت نائل آمد./1313/202/ب1

ارسال نظرات