۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۸۵۲۴۷
مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود:

بیان معارف اهل‌بیت از گریاندن مردم مهم‌تر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس دوری از افراط و تفریط و غلو را در مداحی مهم دانست و گفت: بیان معارف اهل‌بیت از گریاندن مردم در عزاداری‌ها مهم‌تر است.
حجت‌الاسلام عليرضا حدائق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام علیرضا حدائق، مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، شامگاه امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی مداحان فارس که در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، با یادآوری این مطلب که گاهی اتفاقاتی را به اهل‌بیت(ع) نسبت می‌دهند که وجود خارجی ندارد، گفت: آیا هدف ما از عزاداری گریاندن مردم است یا اینکه باید با معارف اهل‌بیت(ع) آشنا شوند.

 

حجت‌الاسلام حدائق با تأکید بر اینکه شیعیان خودشان را به راست‌گویی و امانت‌داری عادت دهند، افزود: مداحان و مردم از کذب اجتناب کنید به ویژه اگر در نقل سخن از معصومان(ع) باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه با چه قیمتی می‌خواهند مردم را بگریانند، مداحان توجه داشته باشند اشعاری که می‌خوانند مسؤولیت دارد، افزود: مداحان بروند ببینند حضرت ابوالفضل(ع) را امام صادق(ع) چگونه معرفی می‌فرمایند و آن را برای مردم بازگو کنند، آیا شهدا پیام نداشتند و ما چقدر امام حسین(ع) و واقعه عظیم عاشورا را به جامعه شناساندیم؟

 

حجت‌الاسلام حدائق با اشاره به اینکه در مداحی باید از افراط و تفریط پرهیز شود چرا که غلو در مداحی یکی از آسیب‌های مداحی است، افزود: ما باید درس‌های زندگی امام حسین(ع) را معرفی کنیم، یک دختر دانش‌آموز 270 درس زندگی از عاشورا را برای من لیست کرده است چرا به این منابع توجهی نمی‌شود.

 

وی با یادآوری این مطلب که همه ما زیر ذره‌بین خدا و مردم هستیم، افزود: اطرافیان افراد ذاکر و مداح و طلبه به آنان نگاه الگویی می‌کنند، خوبی‌هایی که انجام می‌دهند 2 ثواب دارد یکی از آنان به خاطر خود خوبی است و دیگری به خاطر اشاعه فرهنگی این نیکی که در جامعه دارد، همین اثر برای گناهان نیز وجود دارد پس اگر نمی‌توانند تبلیغ کنند اثر منفی هم نگذارند.

 

مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در ادامه با اشاره به حدیث شریف نبوی که می‌فرماید "تا زمانی که مسؤولان، ثروتمندان، دانشمندان و اندیشمندان، متدینان و مذهبی‌ها اصلاح نشوند، جامعه اصلاح نمی‌شود"، تأکید کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) متدینان را الگو و راهنمای خلق دانسته‌اند.

 

حجت‌الاسلام حدائق با اشاره به اینکه باید ببینیم ائمه اطهار(ع) چه انتظاری از ما دارند، افزود: نخستین انتظار ولایت از امت این است که اجازه ندهیم شیطان ورود به زندگی ما پیدا کند و تنها راه گریز از شیطان اخلاص است که عامل اثربخشی مجالس مذهبی نیز به شمار می‌رود.

 

وی مقاومت یمن امروز را مدیون زحمات دیروز امیرمومنان علی(ع) دانست و افزود: این همان یمنی است که امیرمؤمنان علی(ع) تربیت کرد که امروز وهابیت زورش به آن نمی‌رسد.

 

حجت‌الاسلام حدائق با اشاره به اینکه بد به حال کسی که دیگری را رقیب بداند و بخواهد دیگری را زیر سؤال ببرد، افزود: امام رضا(ع) می‌فرمایند: "شیعیان درصدد تخریب دیگران برنیایند" و ایشان در جای دیگری می‌فرمایند: "از خدا می‌خواهم شیعه‌ای درصدد تخریب شیعه دیگری برآمد در دنیا به شدیدترین عذاب‌ها دچار شود و در آخرت جزء خاسران باشد."، ما امروز در خط جهاد فرهنگی با دشمن هستیم هر وقت دیدید مداحی بهتر ایفای نقش می‌کند باید خوشحال شویم نه اینکه درصدد برخورد با وی برآییم.

 

حجت‌الاسلام حدائق، ترازی که باید برای امروز ما مشخص شود را اهل‌بیت(ع) عنوان کرد و افزود: باید همواره همراه اهل‌بیت(ع) باشیم نه از این بزرگواران جلو بزنیم نه عقب بمانیم که در هر 2 صورت خسران کرده‌ایم چرا که همراهی با اهل‌بیت(ع) سعادت است.

 

وی با اشاره به اینکه باید زینت اهل‌بیت(ع) باشید، افزود: راه را برای زبان‌درازی وهابیان پلید عنود به اهل‌بیت(ع)باز نکنید چرا که برخی از غافلین با قمه‌زنی‌ها و شعرخوانی‌های خود راه را برای این پلیدان باز می‌کنند.

 

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع) فارس در پایان‌بر لزوم توجه به سبک‌ها و اشعار اصیل در عزاداری‌ها تأکید و تصریح کرد: جوانی که می‌خواهد با سبک نوحه لوس‌آنجلسی جذب شود، برای امام حسین(ع) باقی نمی‌ماند./919/202/ب1

ارسال نظرات