۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۸۵۲۵۵
با حضور کارشناسان دولتی و قضایی؛

نشست تحلیلی اتاق فکر شناسایی عوامل مؤثر بر طلاق برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست اتاق فکر بررسی عوامل مؤثر بر طلاق کانون وکلای دادگستری خراسان با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی و جمعی از کارشناسان حقوقی اجتماعی برگزار شد.
طلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدرضا ریاحی رییس هیأت مدیره کانون وکلای خراسان امروز در نشست اتاق فکر شناسایی عوامل مؤثر بر طلاق استان که در محل این کانون برگزار شد، به تبیین ضرورت تمرکز نهادهای دولتی، قضایی و بهداشتی بر پیشگیری از بروز اختلافات زناشویی پرداخت و گفت: طلاق عاطفی از طلاق رسمی وحشتناک تر است چرا که در طلاق رسمی طرفین تکلیف خود را می دانند.

 

وی با بیان این که امروز قهرهای کوچک لازم از نظر روانشناسی عادی شده و آشتی کمیاب شده است، افزود: کودکان از این مسائل درس می گیرند و کاری که والدین شان با یکدیگر می کنند با همسرشان انجام خواهند داد.

 

ریاحی «علاقه مندی به حفظ آبرو»، «سازش به خاطر فرزندان» و «نامشخص بودن سرنوشت زنان پس از طلاق رسمی» را از دلایل بروز طلاق عاطفی بین همسران دانست و تصریح کرد: اگر پژوهشی در این باره از زنان صورت گیرد، 75 درصد آن ها با همسرشان قهر هستند.

 

همچنین در این نشست، فرشته سلجوقی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: متأسفانه خیلی از خانواده های ما تصورشان این است که با آزمایش و مشاوره قبل از ازدواج که اجباری است، زندگی تضمین شده ای دارند.

 

وی با تقدیر از مراکز بهداشتی که آموزش های قبل از ازدواج را با مدت طولانی تری برگزار می کنند، افزود: افزایش ساعات آموزش قبل از ازدواج سبب می شود زوج و زوجه با آگاهی کامل تری ازدواج کنند.

 

سلجوقی با اشاره به حقوقدان بودن رییس جمهور و معاون وی در امور بانوان، این مسأله را فرصت بسیار خوبی برای نقش آفرینی دولت در حل مشکلات حوزه خانواده برشمرد و خاطرنشان کرد: ما در کشور با انباشتی از تصمیمات مواجهیم و گاهی لازم است برخی دستگاه ها هیچ اقدامی انجام ندهند تا با تضاد در اجرا روبرو نشویم.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی در پایان از مشکلات فرازناشویی به عنوان آسیبی جدی در زمینه خانواده یاد کرد و گفت: برای نمونه با وجود این که همه ما یزد را به عنوان شهری کم آسیب می شناسیم، اما روابط فرازناشویی در این استان به آسیب دوم تبدیل شده است که این یک زنگ خطر است./820/202/ب1

ارسال نظرات