۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۲۸۵۲۶۲
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

ضرورت همدلی مردم برای برافراشته ماندن پرچم اسلام ناب محمدی/ ترس از ازدواج و تکثیر اولاد فتنه دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه خاندان مصطفوی با حضور در جانفشانی های اسلام امامان دیروز و امروز را یاری کردند، گفت: امروزه باید تک تک مردم میهن با حفظ نظام مقدس نگذارند تا پرچم اسلام ناب محمدی بر زمین بیفتد.
حجت‌الاسلام محمد مهدي ماندگاري مسؤول گروه تفحص سيره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، شب گذشته در اولین یادبود شهیدان مصطفوی که در محل تالار نور مشهد برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم یادبود شهدا به سنت حسنه تداومی  تبدیل شود، گفت: شهیدان دفاع مقدس سن زیادی نداشته اند اما قرآن آنان را در کنار هم یکدل و یکپارچه نشانده است.


رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: بر اساس آیه 63 سوره نساء انبیا، امامان، شهدا، علمای صالح و اطاعت کنندگان از دستور خداوند متعال و رسول بهترین گروه های بهشتی هستند؛ امروزه باید از طریق رسانه ها و فضای مجازی برای نهادینه کردن سنت یادبود شهدا و زنده کردن سیره آنها تلاش کرد.


وی با بیان این که پیشرفت با ماندن زیر چتر شهدا که بزرگان خاندان جامعه اسلامی هستند، میسر می شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانی می فرمایند که شهدا به تبع اهل بیت راه راست را برای مردم روشن کرده اند و کسانی که در این روشنایی گام برندارند؛ نمک نشناسی کرده اند و این نشانه جاهلیت آنهاست.


حجت الاسلام ماندگاری شهدا را زنده جاودانه در طول تاریخ خواند و خاطر نشان کرد: شهدا در حیات دنیایی سختی کشیده اند و در آخرت جزء خوش گذران ها هستند و خداوند با رحمت و مغفرت در آخرت از آنها پذیرایی می کند، در حقیقت شهدا مکرمین آن وادی هستند و امروزه عقلای عالم برای دستیابی به مدال ایثار تلاش می کنند تا از یکدیگر سبقت بگیرند.


رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، وعده خداوند را حق و وعده شیطان را باطل خواند و گفت: امروزه دشمنان نظام اسلامی ما را از ازدواج زود هنگام می ترسانند اما باید بدانند گشایش رزق الهی در گرو ازدواج و تکثیر اولاد است. همچنین رواج بی حیایی در جامعه اسلامی امروز به سبب وعده های شیطانی بوده و شاید با گناه کردن، پول به زندگی هایمان تزریق شود اما انسان عقب می ماند.


وی افزود: خاندان شهید مصطفوی در راه خداوند متعال فرزندانشان را صدقه دادند اما متاسفانه امروزه برخی ها از صدقه مال پرهیز می کنند، در برخی روایات گفته شده است که شفاعت هر شهید به 700 هزار نفر می رسد، هیچ گاه نباید با فریب به دنبال وعده های شیطانی برویم زیرا که شیطان در آخرت از موقعیت خود جا می زند.


حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه امیر مومنان از پیامبر اسلام(ص) پرسیدند که آیا هنگام رخت بستن از دنیا دینم سالم و عاقبتم به خیر است، تصریح کرد: این پرسش نگرانی اولیای خدا از عاقبتشان را نشان می دهد، شهدا نیز امامزاده نبودند بلکه با التماس امامزاده شدند و بنا بود تا مقام شهادت به غیر معصوم داده نشود، اما اینان اینگونه جهادی مقام شهادت را از آن خود کردند.


رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: برای آینده روشن الهی همه مردم باید یاری گر دین خدا بوده و عاقبت خود را فراموش نکنند، همچنین امام صادق(ع) فرمودند کسی که روزی 20 بار یاد مرگ کند، با شهدا محشور می شود، یاد مرگ انسان را افسرده نکرده بلکه به ارزشهای دینی و اولویت های اسلامی بیش از پیش سوق می دهد.


وی با بیان این که حب دنیا ویروسی است که نیاز به آنتی بیوتیک مداوم دارد، گفت: خاندان مصطفوی در حد توان و بضاعت خودشان، با حضور در جانفشانی های اسلام  امامان دیروز و امروز را یاری کرده و ارزشهای دین خدا را گرامی داشتند، امروزه باید تک تک مردم میهن با حفظ نظام مقدس نگذارند تا پرچم اسلام ناب محمدی بر زمین بیفتد.


حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه ارزش نظام اسلامی با شرکت در اجتماعاتی همچون راهپیمایی ها و نماز جمعه تقویت می شود، تصریح کرد: امروزه پرچم اسلام دست آل سعود، آل خلیفه، داعش، طالبان و وهابیت نیست بلکه در دست مسلمانان ایران بوده و برای پیروزی همیشگی باید تلاش کرد، همچنین امروز باید ثروتمان را در راستای دفاع از ارزش های دینی صرف کنیم.


رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه شهدا پشت بام سعادت را بهتر درک کردند، تاکید کرد: شهادت التماس خاص به اهل بیت را می طلبد، خاندان مصطفوی عالمان فرهیخته ای بودند که برای صیانت از هویت انقلاب دلهایشان بی قرار شد و برای پیروزی در عرصه دین باید به درگاه اهل بیت و ائمه اطهار التماس کرد./864/202/ب2

ارسال نظرات