۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۲۸۵۲۷۳
آیت الله مهدوی:

ظن و گمان سبب دوری انسان از صراط مستقیم الهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی با بیان این که ظن وگ مان آفتی است که انسان را از کمال دور و صراط مستقیم الهی دور می‌کند، گفت: انسان می تواند با تفکر در عالم هستی، تا حدودی به یقین برسد.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در حسینیه جواد الائمه واقع در چهار راه شکرشکن اصفهان، گفت: امام معصوم قابل تعریف نیست.

 

وی در ادامه با بیان این که یکی از ملزومات تعریف از چیزی، شناخت آن چیز لازم است و بدون شناخت، تعریف نا معتبر است، بیان کرد: تعریف امام معصوم(ع) به دلیل عدم معرفت به وجود و صفات ایشان، غیر ممکن است.

 

آیت الله مهدوی با اشاره به سخنی از امیرمؤمنان(ع) در مورد صفات وجودی اهل بیت(ع) ابراز داشت: علم همراه با بصیرت چنان خاندان عصمت و طهارت را فرا گرفته که گویی به این بزرگواران هجوم آورده است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقام وجودی اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: اهل بیت(ع) در متن حقایق حضور دارند و به جای حدس، حقایق را لمس می کنند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که انسان با همه پیشرفت های علمی اش از علوم زیادی غافل است، گفت: تکامل علم بشر، با ظهور امام زمان(عج) اتفاق می افتد و مکان و زمان نمی تواند در علم امام معصوم محدودیتی ایجاد کند، چرا که این محدودیت ها تنها متوجه وجود بشر است.

 

آیت الله مهدوی ظهور امام عصر(عج)، را سبب حرکت عقول مردم به سمت تکامل دانست و ابراز داشت: این تکامل، تا حدود زیادی موجب از بین رفتن ظلم در جهان می شود.

 

آیت الله مهدوی در ادامه ابراز داشت: یکی از بایدهای زندگی بشر، تلاش در جهت کسب کمالات است و بالاترین کمالی که انسان باید برای به دست آوردن آن تلاش کند، یقین است.

 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان گفت: آفتی که انسان را از صراط مستقیم دور می کند، ظن و گمان است و انسان می تواند با تفکر در عالم هستی، تا حدودی به یقین برسد.

 

وی افزود: نماد بندگی در قرآن، حضرت ابراهیم(ع) است، ولی خداوند راجع به ایشان می گوید«لیکون من الموقنین» ولی طبق آیه «لیذهب عنکم الرجس اهل بیت»، وجود اهل بیت از هر شکی نسبت به خداوند پاک است.

 

آیت الله مهدوی در پایان با اشاره به نامه امام عصر(عج) به شیخ مفید بیان داشت: عزت شیخ مفید(ره) نزد امام زمان(عج) به واسطه یقین این عالم بزرگوار به وجود خداوند است./867/202/ب2

ارسال نظرات