۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۸۵۲۹۰
نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی خبرداد؛

شهرک صنعتی دانش بنیان و منطقه آزاد تجاری مازندران در بابل احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده بابل در مجلس با اشاره به اهتمام مسؤولان برای جبران عقب ماندگی صنعتی مازندران گفت: شهرک صنعتی دانش بنیان به مساحت 80 هکتار و منطقه آزاد تجاری شهرستان بابل در راستای اشتغال فارغ التحصلان دانشگاهی احداث می شود.
حجت الاسلام علي اکبر ناصري، نماينده مردم بابل در مجلس
حجت‌الاسلام علی اکبر ناصری نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و ضمن توصیه به مسؤولان اجرایی برای توجه به این مهم گفت: قدرتمند کردن ایران در حوزه اقتصاد نیازمند توجه به شاخصه های اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی بر اساس دانش روز است.
 
وی پیوند میان صنعت و دانشگاه را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به وجود دانشگاههای مختلف در مازندران واستعدادهای بسیار زیاد فارغ التحصیلان در این حوزه، همیاری و هم پوشانی میان دانشگاه و صنعت به منظور بهره گیری از ظرفیت های دو جانبه بسیار ضروری است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خلاقیت را موضوعی مهم برای حضور صنایع کشور و محصولات داخلی در عرصه جهانی دانست و تاکید کرد: راه حل برون رفت بسیاری از صنایع داخلی از مشکلات، به کارگیری نیروهایی خوش فکر، مستعد، سخت کوش و با دانش داخلی است و در این زمینه دانشگاه‌ها می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
 
وی پیشرفت های صنعتی در کشورهای دیگر را ناشی از تعامل سازنده و همیاری های بسیار نزدیک مراکز علمی دانشگاهی با صنعت عنوان کرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی بر پایه توجه به نیروهای با استعداد داخلی و صادرات محصولات تولید شده در بازارهای جهانی است و دولت می تواند زمینه ساز همکاری های بیشتر صنعت و دانشگاه باشد.
 
حجت الاسلام ناصری با تاکید بر بهره گیری از سرمایه های ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در داخل کشور، تصریح کرد: جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای تقویت هرچه بهتر اقتصاد کشور، از مواردی مهم مورد توجه دولت و مجلس است و لذا مسؤولین اجرایی باید زمینه های این مهم را در کشور فراهم کنند.
 
وی با اشاره به تمهیدات انجام شده و اخذ مجوز برای احداث شهرک دانش بنیان مازندران در شهرستان بابل، افزود: به منظور تقویت هرچه بیشتر سرمایه های ایرانیان خارج از کشور، مجوز احداث و فعالیت شهرک صنعتی دانش بنیان بابل صادر شده است که می تواند زمینه فعالیت فعالان مراکز علمی و دانشگاهی استان مازندران را فراهم کند.
 
رییس مجمع نمایندگان استانهای شمالی با اشاره به مشخصات این شهرک صنعتی، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی دانش بنیان بابل در مساحت 80 هکتاری بر اساس آئین نامه های مشوق صنعتی در حوزه شکوفایی اقتصادی مازندران و در راستای اقتصاد مقاومتی در بخش مرکزی بابل ایجاد می شود.
 
وی با اشاره به پیگیری صورت گرفته برای ایجاد مرکز آزاد تجاری و بازرگانی شهرستان بابل اظهار داشت: بر اساس وجود زمینه های لازم و قدمت تاریخی شهرستان بابل در حوزه تجارت و بازرگانی، به زودی با صادر شدن مجوز منطقه آزاد تجاری بابل، عملیات اجرایی احداث این مرکز بزرگ آغاز می شود.
 
حجت الاسلام ناصری با اشاره به پایین بودن شاخص های صنعتی در مازندران توجه به فناوری های نوین از جمله آی تی و نانو را برای ایجاد اشتغال موثر در این منطقه یادآور شد و گفت: وجود تعداد زیاد دانش آموخته های حوزه آی تی و فناوری اطلاعات و نیز قرار داشتن مرکز نانوی شمال کشور در دانشگاه صنعتی نوشیروانی، احداث شهرک و پارک علم و فناوری برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان این حوزه ضروری است.
 
وی با تاکید بر این نکته که بعد از توافق نامه ژنو نباید چشم امید به کشورهای دیگر داشت، افزود: تحریم های اقتصادی و عدم پایبندی شرکتهای غربی به تعهدات خود در حوزه صنعت ایران، درس های بزرگ برای صنعت کشور دارد و لذا مسئولان مربوطه در حوزه اجرایی، با بستن محکم کمربند اقتصاد کشور، میزان آسیب پذیری اقتصاد داخلی را کاهش دهند.
 
نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی به بی مهری های گذشته به مازندران در حوزه صنعتی اشاره کرد و تاکید کرد: این استان ده‌ها سال از استقرار صنعت بی‌بهره بوده و نیاز است دولت تسهیلات ویژه ای به به سرمایه‌گذارانی که وارد مازندران می‌شوند، اختصاص دهد./1313/302/ب3
ارسال نظرات