۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۸۵۳۳۵
امام جمعه خوی مطرح کرد؛

وحدت امت اسلامی رمز شکست استکبار جهانی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: متأسفانه اختلافات کنونی اقوام و مذاهب در اثر توطئه های شوم استکبار بوده و باید همه پیروان مذاهب بدانند که وحدت اسلامی رمز شکست توطئه های استکبار است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) می فرماید «اخلاص در کارها، کوتاهی آرزوها و غنیمت شمردن فرصت ها» سه نشانه  انسان پرهیزکار اشت.

 

وی در ادامه با محور قرار دادن موضوع امت اسلامی تصریح کرد: واژه امت 65 بار در قرآن تکرار شده است و خداوند در سوره آل عمران می فرماید «شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار شده اید».

 

امام جمعه خوی افزود: روایات متعددی در زمینه امت اسلامی در قالب موضوعات مختلفی از قبیل امت اسلامی جانشین امت‌های گذشته، امت وارث زمین، وحدت و اختلاف امت، امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین شأن امت، هدف از امت وسط، موجبات خیر و خوبی امت، جایگاه قیام کنندگان امت اسلامی و هجوم ملتها بر امت اسلامی مطرح شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به مفاد روایات، گفت: اگر امت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر کنند و به خداوند ایمان بیاورند وحدت و اتحاد خود را حفظ کنند قطعا بر دشمنان خود پیروز خواهند شد.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: متأسفانه اختلافات کنونی اقوام و مذاهب در اثر توطئه های شوم استکبار بوده و باید همه پیروان مذاهب بدانند که وحدت اسلامی رمز شکست توطئه های استکبار است.

 

امام جمعه خوی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان رهبری اشاره و اظهار داشت: رهبر بر حرکت در چارچوب منظومه فکری اسلامی، همرنگ نشدن با ادبیات کلیشه ای نظام سلطه و حساسیت نشان دادن به طـراحی های دشمن، بیان ویژگی ها و مصادیق ادبیات نظام سلطه، تبیین ویژگیهای منظومه فکری اسلامی، تأکید بر لزوم ورود مجلس به موضوع برجام، انتقاد شدید از مواضع متفاوت حاکمان آمریکا در مورد برجام توصیه و بر تشکیل یک ستاد عملیاتی برای اجرای اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

 

حجت الاسلام شکوری به مناسبت‌های 13 شهریور، روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی، روز تعاون و مردم شناسی اشاره کرد  و اظهار داشت: گرایش مردم شناسی یکی از گرایشـ‌های رشته علوم اجتماعی است که موضوعات متـعددی نظیر مطالعه روی فرهنگ جوامع در ادوار مختلف، مطالعه روی سیر تحول فرهنگها، تحقیق در مورد علل و ریشه های تغییرات فرهنگی، پژوهش در زمینه فرهنگ و توسعه و تحقیق در مورد مردم شناسی شهری، روستایی، ایل شناسی، باستان شناسی، موزه داری را مورد بررسی و تحقیق قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: گرایش‌های مختلف علوم اجتماعی نظیر جامعه شناسی، جمعیت شناسی، فلسفه علوم اجتماعی، جامعه شناسی سیاسی، مددکاری اجتماعـی، توسـعه روسـتایـی و... سالیان متمادی است که در دانشگاه های ایران و جهان تدریس می شود.

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به  روایت  از امام صادق(ع) که می فرماید"مردم معدن هایی چون معدن های طلا و نقره هستند"،گفت: باید قبول کرد که تمامی اصول و قواعد مردم شناسی ریشه در ادیان آسمانی و وحی الهی دارند که باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

 

از اعمال روز دحوالارض غفلت نکنیم

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 25 ذی القعده که روز دحوالارض می باشد اظهار داشت منظور از دحوالارض این است که در چنین روزی زمین از زیر کعبه از داخل آب بیرون آمده و گسترش پیدا کرده است و این روز دارای اعمال مهمی است که مؤمنین نباید از آن غفلت کنند از قبیل روزه گرفتن که پاداش 70 سال عبادت را دارد،احیا و شب زنده داری که برابر یکسال عبادت است،انجام غسل به نیت روز دحوالارض،اقامه دو رکعت نماز در اول صبح (هر رکعت یک حمد و پنج مرتبه سوره والشمس)و خواندن دعایی که با جمله اللهم داحِیَ الکعبة شروع می شود.

 

نمایش اراده مردم فلسفه رزمایش اقتدار ثارالله

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به رزمایش اقتدار ثار الله که از طرف ناحیه سپاه پاسداران و بسیج با استعداد 252 گردان در بوستان ولایت تهران اجرا گردید، اظهار داشت: نمایش اراده مردم در دفاع از انقلاب اسلامی، تقویت روحیه جهاد و مقاومت، ارتقاء سطح امنیت و آرامش روانی جامعه، بازدارندگی در برابر تهدیدات احتمالی دشمنان، خنثی سازی تحرکات و تبلیغات دشمنان و پاسخگویی به درخواست ولی امر مسلمین مبنی بر حفظ آمادگیها از جمله اهداف این رزمایش بود.

 

از اعمال روز دحوالارض غفلت نکنیم

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 25 ذی القعده، روز دحوالارض، گفت: منظور از دحوالارض این است که در چنین روزی زمین از زیر کعبه از داخل آب بیرون آمده و گسترش پیدا کرده است و این روز دارای اعمال مهمی است که مؤمنان نباید از آن غفلت کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، روزه گرفتن در این روز که پاداش 70 سال عبادت را دارد، احیا و شب زنده داری که برابر یکسال عبادت است، انجام غسل به نیت روز دحوالارض، اقامه دو رکعت نماز در اول صبح (هر رکعت یک حمد و پنج مرتبه سوره والشمس)و خواندن دعایی که با جمله "اللهم داحِیَ الکعبة" شروع می شود را از اعمال این روز برشمرد./1301/202/ب2

ارسال نظرات