۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۸۵۳۴۹
آیت‌الله ایمانی:

آمریکا به دنبال تغییر هویت انقلاب اسلامی است/ رشد و بالندگی جامعه در گرو انتخابات خبرگان

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله ایمانی با بیان این‌که آمریکا به دنبال تغییر هویت انقلاب اسلامی است، گفت: در چنین حالتی که دشمن دارد سوءاستفاده می‌کند و چنین افکاری دارد، باید همه ما به‌عنوان یک دیدبان فعالیت‌های دشمن را رصد کرده و از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.
آيت الله ايماني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر گفت: نظام سلطه که در مقابل کشور ما صف‌آرایی کرده و می‌کند بعد از مسأله برجام با اظهارنظرهای مختلفی شروع به سوءاستفاده از شرایط پیش‌آمده یعنی شرایط پس از برجام کردند.

 

وی در ادامه افزود: اندیشکده مرکز امنیت امریکای جدید که یک اتاق فکر برای دولت امریکا است، پس از برجام این نکته را بیان می‌دارد که ایالات‌متحده بایستی از فضای به وجود آمده از مذاکرات هسته‌ای تغییرات سیاسی و فرهنگی در ایران به وجود آورد.

 

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: این کلمات بار معنایی دارد، تغییرات سیاسی و فرهنگی به معنای تغییر نظام، یعنی تغییر هویت انقلاب اسلامی است.

 

غفلت از تحرکات دشمن غیرقابل جبران است

وی ادامه داد: رییس‌جمهور امریکا اوباما پس از برجام در یک مصاحبه مطبوعاتی می‌گوید «در داخل ایران باید گذار صورت بگیرد حتی اگر تدریجی باشد، گذاری که طی آن درک شود که شعار مرگ بر امریکا و انکار هولوکاست و تهدید اسرائیل به نابودی و دادن سلاح به حزب‌الله و کارهایی از این دست ازنظر جهانیان مطرود است».

 

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: اوباما می‌گوید «این تغییر باید در اندیشه ایرانیان به وجود بیاید» یعنی ما به این باور برسیم و حرکت آن‌ها ما را به این سمت هدایت کند، این حرف‌هایی است که از زبان آنان بعد از برجام صادر شده است.

 

وی ادامه داد: نخست‌وزیر انگلیس بعد از برجام می‌گوید«ما خواستار تغییر در نگرش ایران در موضوعاتی مانند سوریه ، یمن و تروریسم در منطقه و تغییر در رفتار ایران هستیم» دشمنان ما دارند نسخه‌پیچی می‌کنند برای ما و از شرایط به وجود آمده می‌خواهند راه نفوذی در درون کشور پیدا کنند.

 

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: در چنین حالتی که دشمن دارد سوءاستفاده می‌کند باید همه ما به‌عنوان یک دیدبان فعالیت‌های دشمن را رصد کرده و از نفوذ دشمن جلوگیری کنند.

 

وی هشدار داد: اگر غفلت کنیم، آن‌چنان ما را بیچاره می‌کنند که شاید قابل برگشت نباشد و نتوانیم آن را جبران کنیم؛ خداوند در آیه 102 سوره نساء می‌فرماید«دشمن دوست دارد و دنبال این است که ما غافل بشویم و او از غفلت ما سوءاستفاده کند و راه خودش را دنبال بکند».

 

رشد و بالندگی جامعه در گرو انتخابات خبرگان است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در هفته‌ای که گذشت شاهد برپایی هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری بودیم؛ نمایندگان این مجلس از فقها و مجتهدین حوزه‌های علمیه و علمای بلاد که مشهور به بینش، بصیرت، عدالت و تقوا هستند.

 

وی ادامه داد: مجلس خبرگان حاصل انتخاب مستقیم مردم است و هر هشت سال یک‌بار انجام می‌شود و تکلیف و مسؤولیت اصلی این مجلس انتخاب و معرفی رهبر و ولی‌فقیه به جامعه اسلامی است.

 

امام‌جمعه شیراز یادآور شد: انتخاب خبرگان از اهمیت بالایی برخورد است زیرا رشد، بالندگی، مشروعیت نظام و مسائل مختلف دیگر درگرو انتخابات خبرگان است؛ زیرا آن هنگامی که جامعه دچار التهاب فوق‌العاده است انتخاب مجلس خبرگان با معرفی فرد واجد صلاحیت، سکینه و آرامش و اطمینان را به جامعه بر می‌گرداند».

 

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از خطبه‌های عید سعید فطر تا به امروز در تمام سخنرانی‌هایی که به مناسبتی این معنا را متذکر شدند که دشمن می‌خواهد افکار و اندیشه‌های خودش را بر ما تحمیل بکند و از فضای به وجود آمده می‌خواهد سوءاستفاده کند و همه باید در مقابل این نفوذ دشمن متوجه باشند و عکس‌العمل مناسب نشان بدهند.

 

وی در پایان گفت: طبیعی است ملت ایران با بینش و بصیرتی که داشته و دارد و مقاومتی که در عرصه‌های مختلف از خود نشان داده است هیچ‌گاه حوادث گذشته تاریخ را فراموش نمی‌کند و دشمن را با لبخند و یا موضع نرمی که نشان می‌دهد از دشمنی و عداوت دور نمی‌داند./919/201/ب2

ارسال نظرات