۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۳۷۱
نماینده رهبر انقلاب در جمهوری آذربایجان:

سفر آیت الله نوری همدانی نقطه عطفی در تاریخ آذربایجان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اجاق‌نژاد گفت: سفر پر خیر و برکت حضرت آیت الله نوری همدانی به جمهوری آذربایجان، نقطه عطفی در تاریخ این کشور است.
ديدار مردم باکو با آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از باکو، حجت الاسلام اجاق‌نژاد، نماینده مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان امروز در دیدار اقشار مختلف مردم باکو با حضرت آیت الله نوری همدانی که در حسینیه اهل بیت ایرانیان مقیم آذربایجان برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان همواره مهد پرورش و تربیت علما، بزرگان، مراجع و مجتهدین عالیقدر بوده است.


وی با بیان این‌که حضرات آیات شیخ عبدالغنی و شیخ حسین بادکوبه‌ای مفاخر دینی این دیار هستند، خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان علاقه خاصی به مراجع عظام تقلید دارند، حضور پرشور و وصف‌ناپذیر امروز اقشار مختلف مردم برای دیدار با آیت الله نوری همدانی مصدق این ادعاست.


حجت الاسلام اجاق‌نژاد ادامه داد: این برای اولین بار است که یک عالم، مجاهد و مرجع تقلید به آذربایجان سفر کرده و مردم این کشور مفتخر به حضور آیت الله نوری همدانی هستند، به یقین امروز مردم باکو شکرگزار خداوند متعال هستند که فرصت این دیدار فراهم شده است.


نماینده مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان با بیان این‌که سفر پرخیر و برکت حضرت آیت الله نوری همدانی به جمهوری آذربایجان، نقطه عطفی در تاریخ این کشور است، گفت: شاگردان این عالم جلیل القدر اکنون در سراسر نقاط جهان خود علمایی برجسته به شمار می روند.


وی با اشاره به این‌که حضرت آیت الله نوری همدانی بیش از 80 جلد کتاب در موضوعات مختلف به رشته تحریر درآورده است، تصریح کرد: این مرجع تقلید نه تنها در عرصه علم و فقه، بلکه در عرصه مبارزات ضدستمشاهی نیز سابقه درخشانی دارند.


گفتنی است، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم جمهوری آذربایجان امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در حسینیه ایرانیان مقیم آذربایجان، با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کردند./935/پ202/ش

ارسال نظرات