۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۸۵۳۸۱
یکی از فرماندهان پدافند هوایی:

کلیه سامانه های دفاع هوایی در بهترین شرایط قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از فرماندهان پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیا ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که در هیچ کجای آسمان ایران هیچ پرنده ای نیست که از چشم سربازان کشور دور باشد، گفت: در کل منطقه آسمانی امن تر از آسمان ایران وجود ندارد.
پدافند هوايي ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ سعید سعیدی از فرماندهان پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیا ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به سالروز تشکیل پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: خداوند دفاع را بر همه واجب کرده است و همه در برابر مهاجم از خود دفاع می کنند.

 


وی افزود: دفاع از جان، مال و ناموس به دلیل مال پرستی، جان پرستی و شهوت رانی نیست بلکه انسان مطابق دستور خداوند متعال در برابر مهاجم از حق خود دفاع می کند؛ ما بر این عقیده ایم که هیچکس جز خداوند حق گرفتن جان انسان ها را ندارد بنابراین باید برای حفظ جان مقابله کرد.

 

امیر سعیدی با بیان این که دفاع به دو نوع آفند و پدافند تقسیم می شود، اظهار داشت: در بخش آفند علما برای حمله و هجوم بردن به دشمن شرایط خاصی همانند توان جسمی، توان مالی و عدم مزاحمت برای خانواده را بیان کرده اند اما در بخش پدافند فقط توان جسمی کافی است.

 

وی ادامه داد: یکی از امتیازات و افتخارات بزرگ ایران مردم محور بودن کارها و همدلی و همزبانی جامعه در عرصه های گوناگون است، از همین رو این مردم و جامعه هستند که سبب پیشرفت علم و یاری نیروهای مسلح در افزایش توانایی های نظامی می شوند.

 

این فرمانده پدافند هوایی با اشاره به هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: رهنمودهای حکیمانه ایشان در همه عرصه ها راهگشا است، ایشان فرمودند که تشکیلاتی باید باشد تا سیستم ها، سامانه ها و نیروی انسانی را تحت عنوان تاکتیک نظامی به کار گیرد.

 

وی عنوان کرد: راحت ترین راه حمله دشمن از طریق آسمان بود از همین رو فرماندهی معظم کل قوا در 10 شهریور سال 87 دستور دادند که قرارگاهی تشکیل شود تا دشمن نتواند از طریق آسمان به کشورنفوذ کند؛ به لطف رهنمودهای رهبر انقلاب پس از گذشت 7 سال در شرایط بسیار خوبی قرار داریم.

 

امیر سعیدی با بیان این که در هیچ کجای آسمان ایران هیچ پرنده ای نیست که از چشم سربازان کشور دور باشد، خاطرنشان کرد: در کل منطقه آسمانی امن تر از آسمان ایران وجود ندارد، خوشبختانه کلیه سامانه ها ی دفاع هوایی در بهترین شرایط قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: کشف، رهگیری، شناسایی و درگیری با مهاجم به بهترین وجه ممکن صورت می گیرد، چندی پیش شبکه یکپارچه کنترل و پدافند هوایی در سراسر کشور افتتاح شد؛ شاید برخی از ابر قدرت ها چنین سامانه هایی داشته باشند./1323/پ202/ج
 

ارسال نظرات