۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۸۵۴۱۶
15 شهریور در مشهد آغاز می‌شود؛

همایش اندیشه های آسمانی خواهران فعال کانون های مساجد کشور

خبرگزاری رسا ـ دبیر طرح هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی از آغاز دوره آموزشی، فرهنگی اندیشه های آسمانی خواهران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در مشهد خبر داد.
کانون هاي مساجد

بیرقی، دبیر طرح هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره برنامه های گروه چهارم و پنجم هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی، گفت: این گروه ها شامل یک هزار نفر از خواهران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند.

 

 وی با بیان این که همایش های این دو گروه در دو دوره چهار روزه از 15 شهریور آغاز می شود، افزود: در هر دوره 500 نفر از خواهران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شرکت می کنند.

 

بیرقی تصریح کرد: در این دوره ها که از 15 شهریور آغاز می شود آیت‌الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران، حجج اسلام پناهیان، مدرس حوزه و دانشگاه، حاج علی اکبری، مصباحی مقدم، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رجبی دوانی کارشناس تاریخ اسلام، دکتر لاله افتخاری، عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و دکتر خزعلی به سخنرانی می پردازند.

 

بیرقی اظهار کرد: هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در دو گروه برادران و خواهران برگزار می شود که دوره برادران از تاریخ 31 مرداد در سه دوره پنج روزه برگزار شد و اختتامیه آن در روز شنبه 14 شهریور با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران به کار خود پایان می دهد.

 

وی با بیان این که راهبرد و محورهای این دوره شامل مؤلفه های مسجد تراز اسلامی، حرکت و انقلابی بودن، بایدها و الزامات فعالیت فرهنگی، معرفی الگوها و کادرسازی است، اظهار کرد: در هشتمین دوره اندیشه های آسمانی تعداد یک هزار و 500 نفر از برادران و یک هزار نفر از خواهران فعال در کانون ها حضور دارند.

 

دبیر طرح هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی بیان داشت: این دوره ها با هدف کادرسازی برای کانون ها با نگاه تربیتی تشکیلاتی مبتنی بر مبانی دینی است که محتوای آن در قالب سه طرح رابطه، انس و رهنمون برنامه ریزی و ارائه می شود.

 

وی درباره قالب های انتقال مفاهیم دوره گفت: کارگروه و گعده های مشورتی با برنامه های متنوع آشنایی با الگوها، فرصت مطالعاتی، حلقه های مباحثاتی، فضا سازی و استفاده از زبان هنر در طراحی فضا برای انتقال مفاهیم، مسابقات حین دوره و نمایشگاه های تخصصی در راستای مأموریت های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در موضوعات خانواده، جمعیت، اقتصاد مقاومتی و امر به معروف و نهی از منکر است.

 

بیرقی درباره شرایط شرکت کنندگان در هشتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی کانون های مساجد سراسر کشور گفت: شرکت کنندگان از بین فعالان کانونی پس از مصاحبه و آزمون در استان ها انتخاب شده اند و از گروه سنی 20 تا 30 سال هستند.

 

وی درباره محتوای آموزشی فرهنگی این دوره ها اظهار کرد: مؤلفه های مسجد تراز اسلامی از دیگاه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، ارکان مسجد تراز اسلامی، مراحل تحقق عرصه های پیشرفت، معنای انقلابی بودن، ویژگی های فرد انقلابی، شخصیت انقلابی، اسلام انقلابی و اسلامی های متضاد با آن و در نهایت چرا انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم؟ به این موضوعات پرداخته می شود.

 

بیرقی ادامه داد: هدف داشتن در کار تشکیلاتی، دغدغه و انگیزه در کار، نقشه داشتن در کار تشکیلاتی، سازماندهی در کار تشکیلاتی، آفت شناسی و آسیب شناسی در کار تشکیلاتی، خودسازی در کار تشکیلاتی از دیگر مباحثی است که در دوره به عنوان مبانی به آنها پرداخته می شود.

 

گفتنی است، هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با حضور 2500 نفر از فعالان کانون‌ها از 31مردادماه تا 21 شهریورماه سال جاری در مشهد مقدس در حال برگزاری است./934/302/ب1

ارسال نظرات