۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۸۵۴۷۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل:

شیعه با پیروی از مکتب امام حسین همواره پویا و زنده است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: محوریت شیعه، فرهنگ امام حسین(ع) و عاشورا است و شیعه با پیروی از این مکتب نورانی و درس آموزی از واقعه عاشورا و در نتیجه تقویت روح شهامت و شجاعت و ایستادگی در مقابل ظالمان، هیچ گاه افول نخواهد کرد.
حجت‌الاسلام سميع الله مردان حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل صبح امروز  در گردهمایی هیئات مذهبی منطقه سفیدشهر آران و بیدگل گفت: شیعه با پیروی از مکتب امام حسین(ع)همیشه پویا، زنده و سربلند است.

وی با اشاره به نقش هیئات مذهبی در فرهنگ سازی دینی یاد آورشد: تاریخ سراسر افتخار تشیع مملو از رشادتها و مبارزات و ستیزه گری بر علیه ظلم و بیداد خودکامگان و مستبدان است و حرارتی که از قیام حسینی در دل های مؤمنان شعله ور شده است، هیچگاه به سردی نمی گراید و تا ظهور حضرت مهدی(عج) خاموش نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مردان همچنین با بیان اینکه سهم مسؤولین هیئات مذهبی در حفظ چنین ارزشی بسیار زیاد است، افزود: هیئت امنای هیئات مذهبی بستر ساز حضور مردم در حسینیه ها و تکایا هستند و به همان اندازه که کارشان مهم و باارزش است، به همین مقدار هم در تیررس دشمن قرار دارند.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی  شهرستان آران و بیدگل گفت: دورشدن از فرهنگ عاشورا و اهداف آن، مهمترین هدف استکبار جهانی و دشمنان اسلام است و مهم ترین روش آن ها در این راه، ایجاد انحراف در برگزاری مراسم عزاداری واسلام هراسی از طریق بدعت در عزاداری سرور و سالار شهیدان است.

حجت‌الاسلام مردان در ادامه یاد آورشد: دشمن می خواهد با ورود بدعت ها و خرافات و تغییر سبک عزاداری ها و ایجاد اختلاف از عظمت و قداست کار هیئات مذهبی بکاهند و مسؤولان هیئات مذهبی باید با گسترش وحدت تحت فرامین رهبر فرزانه انقلاب، آرمان واقعی هیئت ها را بشناسند و در راه رسیدن به اهداف بلند آن تلاش کنند.

حجت‌الاسلام محمدرضا زارع امام جمعه سفیدشهر نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با هیئات مذهبی گفت: ما باید به توصیه های رهبر معظم انقلاب توجه کنیم و با بصیرت کامل وارد میدان عمل شویم.

وی افزود: مسؤولین هیئات مذهبی باید با دعوت از سخنرانان و مداحان متبحر که در مجالس معرفت افزایی کنند، تلاش کنند تا توطئه های دشمن عملی نشود.

شایان ذکر است،گردهمایی منطقه ای مسؤولان هیئات مذهبی منطقه سفیدشهر به همت اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل و همکاری دفتر امام جمعه در مسجد جامع سفید شهر برگزار شد./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات