۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۸۵۴۸۷
رییس شورای افتاء اهل سنت بعثه‌‌:

حجاج سفیران وحدت باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای افتاء اهل سنت بعثه‌‌ مقام معظم رهبری گفت: حجاج بیت‌الله الحرام باید هر یک سفیر وحدت و انسجام بخشی به امت اسلامی باشند.
مولوي اسحاق مدنيرييس شوراي افتاء اهل سنت بعثه‌‌ مقام معظم رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مولوی اسحاق مدنی در گفت‌وگویی در پاسخ به این سؤال که حج چه تأثیری در وحدت و انسجام مسلمانان و جهان اسلام دارد؟ گفت:‌ حج یک کنگره جهانی است و تمام کسانی که به حرمین می‌آیند در مکه و مدینه جمع می شوند و مناسک و شعائر دینی همانند طواف و سعی را با هم انجام می دهند پس معلوم می شود ادای شعائر دینی در یک مکان معین باعث وحدت و الفت و یکپارچگی میان مسلمانان می گردد.

 

وی در جواب این پرسش که حج چه تاثیری در بهبود روابط فردی و اجتماعی مسلمانان دارد اظهار داشت: حج مسلمانان را با هم پیوند می دهد تا از اوضاع و احوال همدیگر آگاهی پیدا کنند و درد یکدیگر را بفهمند بنابر این حج می تواند در رفع مشکلات مسلمانان و بهبود روابط فردی و اجتماعی آنان تاثیر مستقیم بگذارد.

 

مدنی در ادامه با اشاره به شرایط کلی جهان اسلام تاکید کرد: در حال حاضر ابرقدرتها سمپاشی کرده اند و به نام شیعه و سنی مسلمانان را به جان هم انداخته اند لذا حج می تواند میان مسلمانان پیوند ایجاد کند و حس برادری و اخوت اسلامی را زنده نماید تا مسلمانان بتوانند با وحدت و همدلی و همزبانی وضعیت اجتماعی و سیاسی خود را ارتقاء دهند.

 

رییس شورای افتاء اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در خاتمه به مهمترین وظایف حاجیان در عرصه های فردی و اجتماعی اشاره نمود و تاکید کرد: مهمترین وظیفه حاجیان در شرایط امروزی این است که هر یک از آنان یک سفیر وحدت باشند و وقتی به وطن خود بازگشتند هم کیشان و اطرافیان خود را به وحدت و بیزاری از مکر ابرقدرتها و دشمنان اسلام و مسلمین آگاه سازند./1330/د102/ی

ارسال نظرات