۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۸۵۴۹۳
آیت‌الله قزوینی:

مبلغان رسالت سنگینی در ترویج معارف دین برعهده دارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سیدمرتضی قزوینی از علمای کربلای معلی با حضور در جلسه روحانیون و مداحان در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی به اهمیت رسالت روحانیون و مبلغان تاکید کرد.
حضورآيت الله قزويني در جلسه روحانيون ايراني

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، آیت الله سیدمرتضی قزوینی به اهمیت رسالت روحانیون و مبلغان به استقامت انبیای الهی در راه انجام رسالت خود اشاره کرد و افزود: انبیاء الهی سختی های فراوانی برای ترویج اندیشه های توحیدی تحمل کردند.

 

وی با بیان بخش هایی از زندگی و رسالت پیامبرانی همچون نوح، موسی، ابراهیم، نوح(علیهما السلام) و پیامبر اسلام(صلی‌الله علیه واله وسلم)، آنها را الگوی مبلغان اسلام مطرح کرد.

 

آیت الله قزوینی مبلغان را دارای رسالات گوناگون در عرصه تبلیغ دانست و اظهار داشت: با توکل و اخلاص باید مردم را با قرآن آشنا کرد تا روز قیامت قرآن از ما شکایت نکند.

 

وی دعا و ادعیه را ارزشمند عنوان کرد و ادامه داد: هر چند خواندن دعا مهم است ولی هیچگاه نباید از تلاوت کتاب خدا غافل بود و تلاوت قرآن زندگی را متحول و نورانی می سازد.

 

آیت الله قزوینی با اشاره به جریان تاریخی سفر پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه واله وسلم) به طائف و اذیت و آزارهای مخالفان به ایشان گفت: فرد نصرانی، با دیدن صبر و تحمل پیامبر در برابر این آزارها تحت تاثیر قرار گرفت و مسلمان شد.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های یک مبلغ موفق اظهار داشت: یک مبلغ خوب باید دارای اخلاق نیکو، مطالب مطقن و بیانی رسا و برای خدا تبلیغ کند.

 

پایان‌بخش سخنان اخلاقی و معرفتی آیت الله قزوینی که مورد استقبال حاضران قرار گرفت، دعا برای عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران بود./1330/د102/ی

ارسال نظرات