۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۸۵۴۹۶

آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی

خبرگزاری رسا ـ طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی در مراسمی با حضور متولی این مرکز حوزوی سال تحصیلی خود را آغاز کردند.
مدرسه آيت الله مجتهدي آيت الله حبيبي مدرسه آيت الله مجتهدي مدرسه آيت الله مجتهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی، با حضور آیت الله محسن حبیبی، تولیت مرکز حوزوی آیت الله مجتهدی، طلاب و اساتید مرکز، صبح شنبه 14 شهریور، در محل مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی برگزار شد.

بزرگترین نعمت زندگی طلبگی، ساده زیستی است

در بخش سخنران ویژه این مراسم، آیت الله محسن حبیبی با اشاره به اخلاص در زندگی، گفت: اخلاص شرط اصلی موفقیت طلاب است، علمای دین نیز توصیه می‌کردند که طلاب در همه حال اخلاص را مد نظر داشته باشند، علاوه بر این برای رسیدن به مراتب عالی عرفان و شناخت باید اخلاص داشت.

وی افزود: طلاب باید در زندگی خود به دنیا نگاهی حقیرانه داشته باشند، طلاب نباید به‌ دنبال مال اندوزی بروند و به مارجای طلبگی به عنوان صنف و شغل نگاه کنند، همین که آن‌ها بتوانند زندگی خود را در حد معمولی اداره کنند برای آن‌ها کفایت می‌‌کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان تهران، با اشاره به زندگی انبیا الهی، تاکید کرد: انبیا نیز در قبال هدایت مردم اجری از آن‌ها نمی‌خواستند، طلاب ما هم باید در راه تعلیم معارف الهی همین نگاه را برای خود حفظ کنند.

آیت الله حبیبی با تاکید بر موضوع تزکیه نفس، ادامه داد: باید طلاب خود را از مواردی که آن‌ها را از کسب معارف دور می‌کند دوری کنند و در همه حال قلب و روح خود را برای دریافت معرفت آماده نگه دارند.

وی در خصوص دور بودن از یاد خدا تذکر داد و تصریح کرد: وقتی انسان از معارف الهی و یاد خداوند دور شود، همانند برخی از علمای مسیحیت و دین یهود از مسیر الهی دور می‌شود و راه را گم می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان تهران، با بیان مطلبی در باره خودبینی، اضافه کرد: خودبینی فرد را از راه هدایت دور می‌کند و نمی‌گذارد که انسان به‌دنبال کسب علم برود و سر آخر انسان جاهل می‌شود.

آیت الله حبیبی در پایان ضمن بیان مطالبی در خصوص فعالیت‌های انقلابی طلاب در زمان طاغوت، گفت: در آن زمان افرادی که در مدارس علمیه بودند با کمک هم به مسایل انقلابی می‌پرداختند، علاوه بر این روحیات، طلاب باید با الگو قرار دادن افرادی مانند امام خمینی(ره) در طول زندگی خود همیشه راه ساده زیستی را در پیش بگیرند.

توصیه‌های آموزشی معاونت‌های اجرایی

در بخش ابتدایی این مراسم، حجت الاسلام روح الله پیرزاده، معاونت آموزشی و حجت الاسلام محمد‌جواد تهرانی، معاونت تهذیب با اشاره به شروع سال تحصیلی به طلاب در خصوص رعایت نظم و جدیت در خصوص درس‌های حوزوی مطالبی را گوشزد کردند.

گفتنی است که در این مراسم با پخش یک کلیپ فعالیت‌های آموزشی این مرکز مرور شد، ضمن این‌که در پایان این مراسم برنامه روضی خوانی برگزار شد./856/202/ب3

ارسال نظرات