۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۸۵۵۱۲
ظهر امروز؛

نمایشگاه عکس معماری حرم مطهر امام علی در ارومیه افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه عکس معماری حرم امام علی(ع) پیش از ظهر امروز با هدف ابراز ارادت به این آستان مقدس و نشان دادن سبک زندگی ایرانی اسلامی در این بنای مذهبی افتتاح شد.
نمايشگاه عکس نمايشگاه عکس نمايشگاه عکس نمايشگاه عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نمایشگاه عکس معماری حرم امام علی(ع) پیش از ظهر امروز با هدف ابراز ارادت به این آستان مقدس و نشان دادن سبک زندگی ایرانی اسلامی در این بنای مذهبی با 26 تصویر و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و معاون امور فرهنگی و اجتماعی استانداری این استان افتتاح شد.

 

محمد خوشخو، عکاس این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگاران حاضر در افتتاحیه، به اهداف خود از جمع آوری تصاویر و افتتاح نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: حرم امام علی(ع) را به وسیله دوربین عکاسی به تصویر کشیده و در معرض نمایش قرار داده ام تا مردم با نیت زیارت از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

وی ادامه داد: نشان دادن به کارگیری سبک معماری ایرانی اسلامی در بنای حرم مطهر امام علی(ع) به عنوان یکی از مصادیق بارز آثار اسلامی ایران مرا بر این داشت تا از دوره ساخت و تکمیل حرم امام علی(ع) در دوره های مختلف عکاسی کنم.

 

خوشخو با اشاره به کمرنگ شدن به کارگیری سبک معماری ایرانی اسلامی در شهرسازی ها و بناهای فعلی، افزود: جای تأسف دارد که امروزه ساخت چنین بناهای ارزشمندی در حال فراموشی است.

 

وی گفت: عمده عکس های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه از نمای عمومی حرم، فضای صحن، داخل حرم و کاشی کاری های سقف و دیواره حرم مطهر پادشاه نجف و امیرمومنان(ع) است.

 

این عکاس حرفه ای در پایان خاطرنشان کرد: سعی کردم از جزئیات حرم نیز تصاویری را برای به نمایش گذاشتن در این نمایشگاه آماده کنم و از رواق ها، دالان های ورودی حرم و روضه منوره عکس های دقیقی را بگیرم.

 

گفتنی است این نمایشگاه این هفته هر روز در دو شیفت صبح و عصر دایر است./1301/302/ب2

ارسال نظرات