۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۸۵۵۲۹
مدیر حوزه علمیه بابل مطرح کرد؛

میراث فرهنگی مازندران حوزه علمیه بابل را به موزه‌ای تاریخی تبدیل کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این که سازمان میراث فرهنگی مازندران حوزه علمیه ای را در بابل به موزه ای تاریخی تبدیل کرده است، افزود: پنج سال است که این اداره کل حتی یک ریال نیز اجاره این حوزه را پرداخت نکرده است.
مدير حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام پوراکبر، مدیر حوزه علمیه بابل امروز در کمیته مشترک سازمان  اوقاف و حوزه علمیه در ساری با اشاره به قدمت بالای موقوفات حوزه های علمیه در این شهرستان گفت: 16 مدرسه علمیه در 400 سال گذشته در این شهرستان فعال بوده است.

 

وی با اشاره به این که برخی مدارس این شهرستان همزمان با حوزه علمیه نجف و اصفهان تأسیس شده است، افزود: حوزه علمیه بابل از قدمت بسیاری در مقایسه با دیگر مدارس علمیه کشور برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که بابل، موقوفات حوزه های علمیه بسیاری دارد که احصاء نشده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از موقوفات مدارس علمیه این شهرستان به دلیل عدم توجه در طی سال های گذشته کاملاً فراموش شده است.

 

مدیر حوزه علمیه بابل با تأکید براین که برای احصاء و احیاء موقوفات حوزه علمیه نیازمند جهاد در این عرصه هستیم، تصریح کرد: تنها با شعار دادن نمی توان در این عرصه به موفقیت دست یافت بلکه باید با همدلی و مدیریت صحیح موقوفات مدارس علمیه را احصاء و احیاء کنیم.

 

حجت الاسلام پوراکبر همچنین از عدم همکاری برخی متولیان موقوفات حوزه های علمیه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه برخی از این متولیان اصلاً در منطقه حضور ندارند و تنها برای گرفتن حق تولیت خود گاهی در منطقه حاضر می شوند که باید این وضعیت نمی توان به احیاء موقوفات حوزه های علمیه امیدوار بود.

 

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این که در حوزه علمیه نیز باید یک مجموعه ای تخصصی برای احصاء و احیاء موقوفات حوزه های علمیه راه اندازی شود، خاطرنشان کرد: پیگیری و به نتیجه رساندن این مسأله از اهمیت بالایی برخوردار است که نباید از آن غافل شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که میراث فرهنگی مازندران حوزه علمیه ای را در بابل به مرکز گنجینه شهر و موزه تبدیل کرده است، افزود: پنج سال است که این اداره کل حتی یک ریال نیز اجاره این حوزه را پرداخت نکرده است.

 

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به عنوان متصرف این مکان حوزوی از پرداخت اجاره این محل شانه خالی می کند، بیان داشت: هر بار که به مدیر این مجموعه مراجعه می کنم می گویند هیچ بودجه ای نداریم در حالی که این سازمان تنها برای زیبا سازی و تجهیز این مکان میلیون ها تومان هزینه کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این که بر اساس نظر کارشناسان اجاره بهای این ساختمان در ماه پنجاه میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که میراث فرهنگی مازندران حتی از پرداخت اجاره ماهی 28 هزارتومانی این مکان حوزوی خودداری می کند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت رسیدگی و برخورد با متخلفان این حوزه تأکید کرد و گفت: باید اجاره بهای موقوفات حوزه های علمیه به روز رسانی شود./950/202/ب3

ارسال نظرات