۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۸۵۵۳۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

پخش سراسری برنامه‌های کنگره ملی امامزادگان از شبکه‌های سیما

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کنگره ملی امامزادگان نقطه عطفی در تاریخ فرهنگی خراسان جنوبی است، گفت: برنامه‌های کنگره از شبکه‌های سیما به صورت سراسری پخش خواهد شد.
 امامزاده حسين بن موسي الکاظم (عليه السلام) در طبس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برگزاری کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در مهرماه سال جاری در شهرستان طبس گفت: این کنگره نقطه عطف تاریخ مذهبی و فرهنگی استان و کشور بوده و خواهد توانست در تقویت بقاع متبرکه به عنوان قطب های فرهنگی کشور نقش مؤثری داشته باشد.

 

وی افزود: در سطح استان جلسات هماهنگی و تعامل با مسؤولان استانی و اصحاب رسانه در قالب یک نشست خبری انجام شده و تمامی مقدمات لازم برای انجام هر چه بهتر این کنگره در شهرستان طبس فراهم شده است.

 

مدیرکل او قاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه‌های این کنگره به صورت سراسری از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی این کنگره رونمایی از تمبر کنگره خواهد بود که با حضور مسؤولان انجام خواهد شد.

 

در ادامه حمزه سپهریان، مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با اشاره به تلاش های انجام شده از سوی معاونت فرهنگی سازمان و مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی در برگزاری هر چه بهتر کنگره تقدیر کرد و گفت: الحمدلله با تعامل و هم افزایی خوبی که در سطح کشور، استان و شهرستان فراهم شده انشاالله شاهد برگزاری مطلوب و رضایت بخش کنگره ملی امام زادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در تاریخ های سیزدهم و چهاردهم مهرماه در شهرستان طبس خواهیم بود.

 

مدیر عامل آستان حسین بن موسی الکاظم (ع) از انجام اقداماتی همچون رونمایی از تمبر کنگره، دعوت از مدعوین، پژوهشگران، سخنرانان برجسته مراسم افتتاحیه و اختتامیه، شعرا، دریافت پیام از مراجع تقلید و بطور کلی آمادگی شهرستان و استان برای میزبانی شخصیت های برجسته کشوری و برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره یاد کرد، ادامه داد: خوشبختانه با تمدید زمان برگزاری کنگره امیدواریم زمینه شرکت پژوهشگران بیشتری در فراخوان مقالات فراهم شده باشد.

 

سپهریان از همراهی و تلاش‌های خوب دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی و موسسات فرهنگی تقدیر کرد، افزود: انشاالله با تهیه ویژه نامه خاص و توزیع از طریق روزنامه قدس بتوانیم اذهان مردم را به سوی امام زادگان جلب و در جهت معرفی هر چه بیشتر آستان مقدس حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) گام های مؤثری برداریم.


همچنین در ادامه حجت‌الاسلام شرفخانی با خوش آمدگویی به حاضران از تلاش و اقدامات صورت گرفته از سوی مدیر عامل و معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و همچنین مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تشکر کرد و موکداً به کارشناسان سازمان سفارش کرد برابر زمان تعیین شده باید مقالات از سوی هیأت علمی ارزیابی و مقالات برتر ویرایش و جهت چاپ به صورت کتاب در دستور کار قرار گیرد.

 

وی دریافت پیام از مراجع تقلید و دعوت از سخنرانان افتتاحیه و اختتامیه، تهیه تندیس کنگره، دعوت از مجری برتر کشوری و شعرای بنام سطح کشور، تهیه تیزر تبلیغاتی و پخش از شبکه‌های سراسری و تهیه مستند از آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) را از جمله مواردی برشمرد که باید تمهیدات لازم برای آن از سوی کارشناسان سازمان اندیشیده شود.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار امیدواری کرد با همدلی و همزبانی که امروز میان سازمان و آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) فراهم گردیده ان شاالله شاهد اجرای کنگره به نحو مطلوب و فراخور شأن و منزلت این امامزاده در شهرستان طبس باشیم.

 

در پایان فروزان، معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه و سایر کارشناسان سازمان اوقاف اقدامات انجام شده تا کنون را گزارش و اظهار امیدواری کردند انشاالله در فرصت باقی مانده با تلاش مضاعف در جهت تحقق وظایف محول شده اقدامات لازم صورت خواهد گرفت./968/202/ب2

ارسال نظرات