۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۸۵۵۸۴
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

تریبون نماز جمعه و جماعات فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ صرفه جویی است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به بحران کم آبی در استان هرمزگان گفت: تریبون نماز جمعه و جماعات فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ صرفه جویی است.
آيت الله نعيم آبادي در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امروز شنبه 14 شهریور در نشست با مدیرعامل آبفای هرمزگان و ائمه جمعه استان گفت: تامین آب یک منطقه از دیگر مناطق استان یا کشور و حتی از کشورهای دیگر در دنیا رایج بوده و  دسترسی به آب در سطوح محلی نیست و اگر محلی شود، جنگ ها بر سر آب خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دوران امر میان حیات انسان و درخت، انسان مقدم است افزود: تامین آب شهر بندرعباس از سد و یا چاه های میناب نمی توان گفت آب مینابی است چرا که حکمرانی محلی آب امکان پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان، استفاده از تکنولوژی شیرین سازی آب دریا و صرفه جویی را دو راهکار اساسی خواند که اگر محقق شود، بحران کم آبی استان نیز رفع می شود.

وی با انتقاد از آبیاری فضای سبز شهری از طریق آب شرب گفت: شهرداری باید فضای سبز شهری را از طریق منابع دیگری که در اختیار دارد، آبیاری کند و آب و فاضلاب استان بایستی به طور جدی نسبت به قطع انشعابات فضای سبز اقدام کند.

آیت الله نعیم آبادی، تصریح کرد: ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند و بایستی مشکلات مردم را به گوش مسؤولان برسانند.

وی، به بحران کم آبی در شهرهای استان اشاره کرد و تریبون جمعه و جماعات را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ صرفه جویی معرفی کرد.

امام جمعه بندرعباس ذعان داشت: ائمه جماعات بایستی در قالب توصیه های دینی و مذهبی مسئولان آب را در نهادینه کردن این فرهنگ ، یاری و همراهی کنند.
 
در ادامه این نشست، حسین خادمی مدیرعامل آبفای هرمزگان به بحران منابع آبی در هرمزگان و تلاش هر چه بیشتر در حفاظت از منابع آبی استان، اشاره کرد و گفت: آب مورد نیاز شهرهای استان معادل 4 هزار 100 لیتر بر ثانیه است در حالی که ظرفیت تولید فعلی ما سه هزارو 500 لیتر بوده و 600 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.
 
وی در ادامه افزود: علیرغم هشدارها و تلاش های انجام شده، شاهد افزایش روز افزون مصرف آب در هرمزگان به دلیل افزایش جمعیت و بی توجهی به فرهنگ صرفه جویی هستیم.
 
مدیرعامل آبفای هرمزگان همچنین بر افزایش نیاز آبی در سال آینده به 2700 لیتر بر ثانیه و محدودیت منابع آبی استان تاکید کرد و تسریع در روند احداث آبشیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس بسیار ضروری دانست.
 
وی، عدم صدور مجوز محیط زیست را یکی از دلایل اصلی کُندی اجرای آبشیرین کن بندرعباس عنوان کرد .
 
مدیرعامل آبفای هرمزگان بیان داشت: با صدور مجوز اجرای آبشیرین کن بندرعباس، فاز اول این پروژه با ظرفیت 20 هزار متر مکعب تا هفته دولت سال 95 وارد مدار بهره برداری می شود.
 
خادمی یادآور شد: با تکمیل پروژه آب شیرین کن بندرعباس، 70 درصد آب مورد نیاز این شهر تامین می شود./851/202/ب3
ارسال نظرات