۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۸۵۶۰۲
استاد سطح عالی حوزه:

بهترین تحول در تحصیل، دگرگونی در انگیزه آن است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام سیدی ثانی بهترین تحول و دگرگونی در تحصیل را تغییر در انگیزه تحصیل خواند و ادامه داد: آغاز سال تحصیلی جدید، شروعی دیگر برای محصلان علوم دینی می باشد، بنابراین بهترین آغازها با بهترین انگیزه ها می‌تواند پایانی مطلوب به همراه داشته باشد.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز

حجت الاسلام سید حسین سیدی ثانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، انگیزه کافی و دقت را لازمه تحصیل مطلوب یک طلبه دانست و اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی جدید نگاه دوباره به انگیزه طلبگی خالی از لطف نخواهد بود.

 

وی بهترین تحول و دگرگونی در تحصیل را تغییر در انگیزه تحصیل خواند و ادامه داد: آغاز سال تحصیلی جدید، شروعی دیگر برای محصلان علوم دینی می باشد، بنابراین بهترین آغازها با بهترین انگیزه ها می تواند پایانی مطلوب به همراه داشته باشد.

 

این استاد سطح عالی حوزه انگیزه الهی و خالصانه را مورد انتظار از یک طلبه دانست و تصریح کرد: این نیات و اهداف است که به یک عمل ارزش و اهمیت می دهد، از این رو تحصیل علوم دینی که یک ارزش است، زیر سایه نیت های خالص به یک ایده آل مبدل خواهد شد.

 

وی تکلیف مداری و عمل زیر سایه تکلیف را عامل توفیقات و موفقیت عنوان و ابراز داشت: موفقیت بزرگان حوزه های علمیه در تهذیب و تحصیل تنها به جهت تکلیف مداری و طلبگی زیر سایه تکلیف بوده است، توجه به تکلیف در صدر اعمال طلاب باشد.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی با تأکید بر نقش استاد در موفقیت تحصیلی و تهذیبی طلاب، خاطرنشان کرد: جهت رسیدن به قله های علمی و تهذیبی، توجه به انتخاب استاد با توجه به نقش محوری آن مهم است، از این رو طلاب به سراغ اساتیدی بروند که طریق تفکر را به آن ها بیاموزد.

 

وی با تأکید بر شریعت محوری در عمل، افزود: توجه به تربیت صحیح و دینی عامل موفقیت طلبه در تحصیل و تهذیب است، از این رو  تربیت در ظل شریعت نبوی و اجتهاد جواهری طلبه را سالک، عارف و مقرب درگاه الهی می نماید.

 

این استاد حوزه یادگیری راه و رسم ذی طلبگی ، اجتناب از حرام و انجام واجبات الهی را بهترین اخلاق شش سال اول طلبگی دانست و خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در فقه الرضا می فرماید؛ منزلت فقیه در این زمان همانند پیامبران بنی اسرائیل است./854/302/ب3

ارسال نظرات