۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۸۵۶۲۶
در شهرستان نجف آباد برگزار شد؛

اختتامیه نخستین دوره آموزش معارف نماز ویژه نوجوانان

خبرگزاری رسا ـ بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) شهرستان نجف‌آباد برای اولین بار اقدام به برگزاری دوره آموزشی معارف نماز ویژه نوجوانان در سطح شهرستان کرد و در این دوره که به مدت سه روز برگزار شد، حدود 300 نفر از نوجوانان شرکت کردند.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مجید رجایی مسؤول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) شهرستان نجف‌آباد عصر امروز در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزش معارف نماز ویژه نوجوانان و دوره آموزش معارف مهدویت، که محل در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، گفت: بنیاد فرهنگی مهدی موعود موفق شد در تابستان امسال حدود ده برنامه فرهنگی در سطح شهرستان برگزار کند.

وی درباره برنامه های فرهنگی این بنیاد افزود: برپایی ستاد شعبانیه و گسترش معارف مهدویت، برنامه قاصدک ها در قالب 2هزار اثر نقاشی درباره امام زمان(عج) توسط کودکان، برگزاری دوره مهدویت با عنوان بهشت حضور که امسال علاوه بر شهر نجف‌آباد در 3 شهر دیگر شهرستان نیز برگزار شد، از عمده فعالیت های این بنیاد بود.

حجت الاسلام رجایی درباره برگزاری اولین دوره آموزش معارف نماز ویژه نوجوانان تصریح کرد: بعد از برگزاری دوره آموزش معارف نماز ویژه عموم، بنا به درخواست و تقاضای خانواده ها و احساس نیاز جامعه، اقدام به برگزاری اولین دوره آموزش معارف نماز ویژه نوجوانان ویژه دختران و پسران به مدت سه روز کردیم.

وی در ادامه بیان داشت: رده سنی شرکت کنندگان 9تا 15سال بود که در این دوره که با استقبال بی نظیر نوجوانان همراه بود، حدود 80 نوجوان پسر و 200 نوجوان دختر در این دوره شرکت کردند که به عنوان طرحی ابتکاری در سطح کشور با استفاده از مربیان مرکز تخصصی نماز قم و هم چنین مربیان نوجوان در سطح شهرستان برگزار گردید.

مسؤول بنیاد فرهنگی مهدی موعود شهرستان نجف‌آباد درباره دیگر برنامه های این بنیاد گفت: برگزاری دوره تربیت مربی نماز با عنوان طرح معراج، دوره عمومی آموزشی معارف نماز با عنوان راه و رسم عاشقی از دیگر برنامه های این بنیاد در فصل تابستان بود.

 وی با اشاره به این که این بنیاد نهادی مردمی است که توسط خیرین شهرستان و همکاری بسیاری از ارگان های دولتی در حال فعالیت است و حضور بیش از 200 نفر از معلمین شهرستان در دوره های ضمن خدمت مهدویت و دوره عمومی آموزش معارف نماز نشان از استقبال بی نظیر از برنامه های امسال دارد.

وی هم چنین درباره دوره های مهدویت که به همت این مرکز برگزار می شود، افزود: بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) از سال 1389 به همت جمعی از خیرین شهرستان و هم چنین امام جمعه شهرستان تأسیس شد و از آن تاریخ تاکنون بالغ بر ده هزار نفر از مردم شهرستان نجف‌آباد از دوره های مهدویت این مرکز استفاده کرده اند.

حجت الاسلام رجایی در ادامه هدف از اجرای این برنامه های فرهنگی گفت: تمام این دوره ها می خواهد یک کلام بگوید، که یک قدم جلوتر برویم و یک قدم به سمت یاری دین خدا حرکت کنیم و یک قدم به امام زمان(عج) نزدیک شویم و فلسفه تشکیل این دوره مهدوی شدن است که اگر زندگی مهدوی شود، از آسیب های اجتماعی به دور خواهیم بود و سعی کنیم حداقل در زندگی شخصی این معارف را عمل کنیم.

وی در پایان با تشکیل از تمام ارگان های از جمله اداره آموزش و پرورش شهرستان و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف‌آباد افزود: دوره بعدی این بنیاد فرهنگی با عنوان "با غدیر تا ظهور" است که به مدت سه روز در ایام عید سعید غدیرخم برگزار خواهد شد.

در پایان این مراسم به قید قرعه به 35 نفر از شرکت کنندگان در دوره های آموزش معارف نماز نوجوانان و هم چنین دوره معارف مهدویت کمک هزینه سفر به کربلا، مشهد و قم و جمکران اهداء گردید./1306/202/ب3

ارسال نظرات