۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۲۸۵۶۴۴
امام جمعه بابلکنار:

سبک زندگی اسلامی کلید زندگی سعادتمندانه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل سبک زندگی اسلامی را برای سعادت در دنیا و آخرت دانست و گفت: برنامه اسلام برای سبک زندگی، کلید زندگی سعادتمندانه و آخرتی توأم با بهره مندی از رضای الهی است.
امام جمعه بابلکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل عصر امروز در سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی در مسجد جامع مرزیکلا به قناعت در زندگی پرداخت و گفت: انسانهای قانع در زندگی خود همواره احساس آرامش می کنند زیرا بیشتر استرس و فشارهای روحی در زندگی به امور مادی برمی گردد.

 

وی افزود: در قیامت هر کس به تناسب مقدار بهره مندی از دنیا مورد بازخواست قرار می گیرد که از جمله آن راه های به دست آوردن مال و نوع خرج کردن آن است.

 

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با اشاره به روایتی در خصوص اعمالی که موجب حسابرسی آسان در قیامت می شود، خاطرنشان کرد: صله ارحام، خوش اخلاقی، عدم توجه به مادیات، قناعت و صبر براساس روایات از اعمالی است که موجب آسان گیری حسابرسی در قیامت می شود.

 

وی انسانها را در زمان حسابرسی در قیامت درسه گروه عنوان کرد و ادامه داد: صابران از جمله انسانهایی هستند که بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شوند و این نشان دهنده مقام والای صبر در معنای حقیقی خود است.

 

حجت الاسلام بابائیان سخت گیری در دنیا را موجب سخت گیری در حساب و کتاب قیامت عنوان کرد و اظهار داشت: افراد سخت گیر به امور مادی فردی، به حسابشان در آخرت به سختی رسیده می شود.

 

وی به نگاه دین در تاکید بر گذشت و عفو در صورت اشتباه دیگران اشاره کرد و گفت: عدم انتقام جویی در وقت توانمندی، عفو و گذشت از خطا و اشتباه دیگر افراد در وقت توانایی، موجب نگاه رحمت الهی به انسان می شود.

 

استاد حوزه علمیه بابل صله رحم و رسیدگی به امور نزدیکان و خویشان را موجب جلب نظر الهی به انسان دانست و تاکید کرد: یک فرد مومن از ارحامی که صله رحم را در حق او به جا نمی آورند، قطع ارتباط نمی کند.

 

وی با بیان این مطلب که مهم ترین مشکل جوامع امروز ما عقب افتادن از سیره اهل بیت و دستورات قرآنی است، خاطرنشان کرد: صبر همواره مورد تاکید اسلام برای نیفتادن در گرداب مصائب عظما و بزرگ است زیرا صابران هم در دنیا و هم در آخرت دارای مراتب و جایگاهی بالا هستند.

 

حجت الاسلام بابائیان با تاکید به ناظر بودن خداوند بر همه اعمال انسان، افزود: انسانهای مومنی که همواره خداوند را ناظر بر اعمال خود می بینند، دست به گناه نمی زنند و سکینه قلبی دارند.

 

وی با بیان این مطلب که انجام گناه، عدم آرامش را در پی دارد، تصریح کرد: قناعت و ترک معصیت دو بال دنیایی برای پرواز به سوی بهشت و سعادت ابدی است.

 

استاد حوزه علمیه بابل برنامه اسلام در زندگی را برای سعادت در دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت: برنامه اسلام برای سبک زندگی، کلید زندگی سعادتمندانه و آخرتی توام با بهره مندی از رضای الهی و الطاف بی کران حضرت رب است./1313/202/ب1

ارسال نظرات