۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۸۵۶۷۱
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به اسناد بالا دستی در شورای فرهنگ عمومی

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت:‌ موفقیت این شورا به چند عامل بستگی دارد که توجه به آنها در توفیق یا عدم توفیق آن نقش ایفا می کند که یکی از آنها وجود سند بالادستی است.
آيت‌الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسدالله ایمانی، رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس، شامگاه شنبه در هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: موفقیت این شورا به چند عامل بستگی دارد که توجه به آنها در توفیق یا عدم توفیق آن نقش ایفا می کند که یکی از آنها وجود سند بالادستی است.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت وجود فضای مناسب برای بررسی طرح‌ها در این شورا افزود: مجموعه ای فارغ از مسؤولان باید بتوانند در فضایی آرام اظهار نظر علمی و دقت لازم را داشته باشند. عامل دیگر اینکه مجموعه حاضر و اعضای شورا با آمادگی فکری و ذهنی در جلسه شورا حضور داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در فارس موفقیت شورای فرهنگ عمومی را در گرو حضور موثر اعضا در این شورا دانست و گفت: مصوبات شورا برای اجرا از راه مقام ارشد استان به مسؤولان ذیرربط ارجاع داده شود و از آنها خواسته شود این مصوبه را اجرا کنند زیرا عمده مسؤولان استان در این مصوبه حضور داشته و تصویب شده است.

 

آیت الله ایمانی تاکید کرد: باید در نظر گرفت در مجموعه ای با عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) هستیم که الزامات خود را داراست. فارس و شیراز به عنوان زادگاه فرهنگ و تمدن در ایران زمین قبل از اسلام و محل رشد و نمو اسلامی، فارس و شهر مقدس شیراز بوده است که باید به الزامات آن توجه داشت. زیرا، بیشترین انجمن ادبی و شعر را در کشور فارس دارد و مفاخر آن در مقایسه با دیگر نقاط مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: دراین شهر سابقه تشیع به قرن چهارم می رسد. یعنی سابقه عشق به اهل بیت و قبول فقه اهل بیت(ع) وجود داشته است. در حالیکه هیچ کجای دیگری چنین سابقه ای دیده نمی شود. اینجا مدارس علمیه مربوط به قرن ششم و هفتم هجری است و سابقه علوم حوزوی به فارس بر می گردد. از این رواست که مکتب کلامی مراجع در فارس باقی مانده است که باتوجه به این، شورای فرهنگ عمومی باید در این استان کارهای خودرا سامان بخشد.

 

زیربنای فارس؛ فرهنگی است

محمد علی افشانی، استاندار فارس نیز در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: در عین اینکه محور اصلی کارم اقتصاد، ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه گذاری به عنوان موضوعی ضروری است، اما من استاندار فرهنگی هستم و اعتقاد دارم که زیربنای فارس، فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: امروز فرهنگ منشاء همه تحولات مبتنی بر فناوری است. روزی در این کشور داشتن ویدیو و تلویزیون در خانه ها نگران کننده بود. سپس نگران آمدن ماهواره شدیم اینک نگران حضور اینترنت در میان خانواده ها و خانه ها هستیم. واقعیت این است که همه اینها تحمیل شدند اما امکان مقابله با آنها به معنای حذف آن نیست. جامعه ما با بزرگی فرهنگی که دارد باید بتواند با ناهنجاری های ناشی از فناوری کنار بیاید./852/202/ب1

ارسال نظرات