۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۸۵۶۷۲

چند خبر کوتاه از اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ ثبت سه وقف جدید در فریدن، بقعه ابا محمودالدین انصاری پنداس کاشان میزبان کاروان زیرسایه خورشید و غبارروبی از ضریح امامزاده احمدبن محسن نطنز، از اهم اخبار اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان است.
خبرکوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، فرشید هاشمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن  با اشاره به ثبت سه وقف در این شهرستان اظهار داشت: این وقف ها از سوی سه واقف نیک اندیش صورت گرفته است که دو واقف اندیش این وقف ها از بانوان و این دو نیز با هم خواهر می باشند که در سامانه جامع موقوفات نیز به ثبت رسیده اند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: جانعلی کاظمی قوهکی یکی از واقفین نیک اندیش است که مقدار 4 شعیر( سهم) از زمین معادل 125 هزار و 300 متر مربع از اراضی کشاورزی روستای قوهک فریدن را وقف نموده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن در ادامه افزود: مطابق وقف نامه ای که از سوی این واقف نیک اندیش تنظیم شده است عواید حاصل از این وقف جهت روضه خوانی امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) صرف خواهد شد و ارزش این وقف نیز بیش از 200 میلیون ریال برآورد شده است.

 

هاشمی در ادامه بیان کرد: همچنین بانوی دارانی به نام مریم محمدی دارانی نیز 26.5 متر مربع زمین در شهر داران را به نیت تأمین هزینه تعمیرات و نگهداری مسجد جامع شهر داران وقف کرد که ارزش ریالی این وقف بیش از 106 میلیون ریال است.

 

وی ادامه داد: دیگر بانوی دارانی نیز به نام فاطمه بیگم محمدی دارانی 26.5 متر مربع زمین در شهر داران را به نیت تامین هزینه تعمیرات و نگهداری مسجد جامع شهر داران وقف کرده است و ارزش این وقف نیز بیش از 106 میلیون ریال برآورد شده است.

 

 

بقعه ابا محمودالدین انصاری پنداس کاشان میزبان کاروان زیرسایه خورشید

حجت الاسلام جعفر جنتی سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان اظهار داشت: کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خادمان حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) پس از چندروز حضور در کاشان و روستاهای حومه به بقعه متبرکه ابامحمود انصاری روستای پنداس رسیدند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که چندسالی است حرکت کاروان معنوی و پربرکت زیر سایه خورشید با هدف زیارت از راه دور افراد سالخورده و اشخاصی که قادر به تشرف به زیارت حضرت ثامن الحجج نمی باشند شروع و با حضور در شهرهای مختلف ایران اسلامی استقبال بی نظیر مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت(ع) را شاهد بوده سال جاری نیز با حضور در شهرستان کاشان و استقبال گسترده مردم روبرو شد.

 

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان در ادامه افزود: در این راستا کاروان پر برکت و معنوی زیر سایه خورشید همراه با پرچم مطهر آستان قدس رضوی به روستای پنداس که آخرین روستای حوزه استحفاظی محدوده غربی کاشان و با فاصله ای حدود 80 کیلومتری واقع شده حاضر و در کنار بقعه متبرکه بابا محمود الدین انصاری عاشقان اهل بیت آن روستا را از فیوضات معنوی خود بهره مند ساخت.

 

حجت الاسلام جعفر جنتی در ادامه بیان کرد: گفتنی است این کاروان در طول دهه کرامت در تعداد زیادی از بقاع متبرکه کاشان حضور یافته و مردم از فیوضات آن بهره مند و از راه دور به زیارت حضرتش مشرف شدند.

 

غبارروبی از ضریح امامزاده احمدبن محسن نطنز

حجت الاسلام مرتضی اکبری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت مراسم غبارروبی از ضریح مطهر امامزاده احمد بن محسن(ع) روستای خفر شهرستان نطنز برگزار شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم با حضور نماینده اداره اوقاف وامورخیریه نطنز واعضای هیأت امنا و جمعی از مسؤولان شهرستان و همچنین زائرین و مجاورین این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد.

 

حجت الاسلام  اکبری در ادامه گفت: نسب ایشان به امام زین العابدین (ع) می رسد و آستان امامزاده احمد (ع) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، 7 کیلومتری شمال شرقی شهر نطنز به فاصله کوتاهی از جاده آسفالته مرکز شهر بادرود، دهستان کرکس، شرق دهکده خفر بر فراز تپه ای واقع شده است./939/203/ب1

ارسال نظرات