۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۲۸۵۶۷۴
کارشناس مسائل دینی:

تقویت باورها و اعتقادات نخستین گام در جهت ایجاد زمینه های ظهور است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: قرآن کریم مبانی اعتقادی را ریشه اخلاق و رفتار می داند و بر همین اساس تقویت باورها و اعتقادات نخستین گام در راستای ایجاد زمینه های ظهور امام زمان(عج) است.
حجت الاسلام قدسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا قدسی، کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته در سلسه مباحت مهدویت که در مسجد امام موسی کاظم برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در آیه 65 سوره یونس می فرماید «اِنَّ العِزَةَ للهِ جَمیعاً» و از این طریق می خواهد بگوید برای کسب عزت به سراغ غیر خداوند نروید.

 

 

وی در ادامه افزود: دعوت به سوی امام زمان(عج) نیازمند استفاده از آلات و ابزار مناسب است که هنر یکی از آن هاست یعنی ما اگر بتوانیم تعالیم مهدویت را با استفاده از زبان هنر فاخر به دیگران منتقل کنیم ماندگاری آن بیشتر است.

 

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به آیه 4 سوره طه عنوان کرد: پروردگار در این آیه می فرماید «قالَ عِلمُها عِندَ رَبی» و این آیه پاسخ حضرت موسی(ع) را در پاسخ به سؤال مردم مبنی بر جایگاه نیاکانشان بیان می کند، بنابراین دعوت کنندگان به امام زمان(عج) نیز باید از طرح مباحث و پاسخ هایی که جنجال برانگیز و فتنه گر است خودداری کنند.

 

 

حجت الاسلام قدسی غلو و افراط گرایی در دعوت به سوی امام زمان(عج) و بیان مباحث آخرالزمانی را از جمله آفت های تبلیغ برشمرد و تصریح کرد: «لا تَغلوا فی دینِکم غَیرَالحَق»، همه ما موظف به بیان حقایق هستیم و بزرگ نمایی یا کتمان حقایق دینی با رسالت شیعه امام زمان(عج) بودن منافات دارد.

 

 

وی امام زمان(عج) را احیا کننده تعالیم قرآنی در جهان دانست و تأکید کرد: در دوران ظهور تعداد اندکی به تعالیم حقه قرآن پایبند می مانند و عده زیادی یا از آن روی گردان می شوند یا آن را به درستی نمی فهمند و بدون علم سخن می گویند و در حق دیگران خیانت می کنند بنابراین ظهور آن حضرت حقایق قرآنی اصیل را روشن می کند.

 

 

کارشناس مسائل دینی ظلم ستیزی را یکی از اصول اساسی در قیام امام زمان(عج) برشمرد و تصریح کرد: مهدی یاوران باید ظلم ستیز باشند و از همین جهت است که امام خمینی(ره) مبارزه با استکبار و آزاد سازی قدس را جزء اصول اساسی انقلاب اسلامی معرفی کردند.

 

 

حجت الاسلام قدسی گفت: قرآن کریم مبانی اعتقادی را ریشه اخلاق و رفتار می داند و بر همین اساس تقویت باورها و اعتقادات نخستین گام در راستای ایجاد زمینه های ظهور امام زمان(عج) است./868/202/ب1

ارسال نظرات