۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۲۸۵۶۸۳
آیت الله نوری همدانی:

دانشجویان ایرانی خارج از کشور منادیان مکتب تشیع هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان ایرانی در باکو گفت: دانشجویان ایرانی خارج از کشور منادیان مکتب تشیع هستند.
ديدار شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان باکو ديدار شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان باکو


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از باکو، اعضای شورای مرکزی انجمن علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در جمهوری آذربایجان در آخرین روز سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به این کشور، با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.


این مرجع تقلید در سخنانی با تأکید بر این‌که دانشجویان و طلاب علوم مختلف سربازان امام زمان(عج) هستند، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است، دانشجویان ایرانی خارج از کشور منادیان اسلام ناب محمدی(ص)، مبلغان پیام صلح و دوستی ملت ایران و همچنین مروج مکتب تشیع هستند.


وی با اشاره به این‌که اسلام، مردم و ولایت سه رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شوند، گفت: مردم ایران برای احیای اسلام و جاری شدن مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در جامعه انقلاب کردند، این انقلاب نه تنها ملت ایران را از یوغ مستکبران رها کرد، بلکه مستضعفان و محرومان سراسر جهان را نیز بیدار کرد.


حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: شما دانشجویان ایرانی مقیم جمهوری آذربایجان باید فکر و عمل‌تان مروج آرمان های انقلاب اسلامی ایران باشد، در حقیقت رفتار و کردار شما به حساب جمهوری اسلامی ایران نوشته می شود، بنابر این سعی کنید، مردم این کشور را نسبت به ملت ایران جذب کنید.


این مرجع تقلید در پایان سخنان خود در توصیه‌ای به دانشجویان تصریح کرد: لشکر امام زمان(عج) هستید، با همت بلند و عزم و اراده قوی و همچنین سعی و کوشش به درجات بالای علمی برسید تا عنصر مطلوب و اثرگذار برای انقلاب اسلامی ایران باشید.


همچنین زهیر میرزاجانی، مسؤول انجمن علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در جمهوری آذربایجان در سخنانی ضمن تقدیر از سفر آیت الله نوری همدانی به باکو اظهار داشت: این اولین سفر مرجع عالی قدر عالم تشیع به جمهوری آذربایجان است که دل مردم مسلمان و مستضعف این خطه بسیار شاد شده است.


وی با اشاره به این‌که سفر حضرتعالی بارقه های امید در دل‌ها ایجاد کرده و مودت وعلاقه به اهل بیت عصمت و طهارت و اولیا خدا را تعمیق گسترانده و موجب اتحاد و همدلی هرچه بیشتر میان دو ملت مسلمان ایران و آذربایجان شده است، گفت: این فرزندان دور از وطن پشتیبان محکم و تکیه‌گاهی مطمئن برای انقلاب اسلامی ایران هستند./935/پ201/ج

ارسال نظرات