۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۸۵۷۰۱
رییس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان:

تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف وظیفه همگان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رعنایی با بیان این‌که هرکسی می‌تواند بخشی از امر تبلیغ و تشویق فرهنگ وقف را عهده‎دار شود، گفت: شیوه‎های نوینی برای وقف وجود دارد که انتظار می‎رود یاوران وقف، در جهت معرفی این شیوه‎ها به مردم و جلب همکاری آنان، سازمان اوقاف را یاری کنند.
رعنايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام هاشم رعنایی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان روز گذشته 14 شهریور در نشست تخصصی « یاوران وقف» گفت: وقف یک مقوله عام است و سازمان اوقاف همواره در صدد است که هماهنگ با روند رو به رشد جامعه، حرکت کرده و کمبودهای جامعه را جبران کند.

وی با اشاره به هدف محوری نشست یاوران وقف، بیان کرد: این نشست با هدف معرفی کمیته انجمن یاوران وقف به خبرنگاران و دعوت از آن‌ها برای عضویت در این کمیته، برگزار شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان افزود: کمیته یاوران وقف، ابزاری است برای جذب خبرنگاران و بهره‎مندی از توانمندی آنان در راستای گسترش فرهنگ وقف و ابلاغ برنامه‎های اداره اوقاف به مردم.

وی ادامه داد: اعضای این کمیته می‎توانند ضمن ارائه گزارش ماهانه به اداره اوقاف، فعالیت‎های علمی و فرهنگی خودجوشی را با محوریت وقف انجام دهند.

حجت‌الاسلام رعنایی اظهار کرد: برخی از انواع وقف، در توان هرکسی نخواهد بود اما هرکسی می‌تواند بخشی از امر تبلیغ و تشویق فرهنگ وقف را عهده‎دار شود، همچنین شیوه‎های نوینی برای وقف وجود دارد که انتظار می‌رود یاوران وقف، در جهت معرفی این شیوه‎ها به مردم و جلب همکاری آنان، سازمان اوقاف را یاری کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان افزود: وقف‎های مشارکتی، وقف ثلث اموال در قالب وصیت و اوراق وقفی از جمله این شیوه‎ها است.

حجت‌الاسلام رعنایی در پایان یادآور شد: اداره اوقاف شهرستان زاهدان سالانه اردویی سه روزه به مشهد مقدس دارد که یاوران وقف نیز در این اردو سهمیه خواهند داشت./831/202/ب3

ارسال نظرات