۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۸۵۷۲۷
با صدور بیانیه ای مطرح شد؛

اعلام حمایت طلاب و فضلای حوزه از مواضع صریح رییس مجلس خبرگان/ برجام باید عالمانه و دقیق از سوی مجلس بررسی شود

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از مواضع صریح رییس مجلس خبرگان رهبری، خواستار بررسی دقیق و عالمانه برجام از سوی نمانیدگان مجلس شدند و از دکتر لاریجانی نیز خواستند از به کار بردن ادبیاتی که برجام را تمام شده تفسیر می کند به جد پرهیزکند.
بيانيه دانشجويي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه ای از مواضع صریح، شفاف و انقلابی آیت الله یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری تجلیل کردند و از نمایندگان و رییس مجلس خواستند به رسالت تاریخی خود در بررسی عالمانه و دقیق برجام جامه عمل بپوشانند.

 

متن این بیانیه که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به این شرح است:


باسمه تعالی


حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در دیدار خود با اعضای مجلس خبرگان فرمودند: درباره ی ابعاد حقوقی و قانونیِ برجام، کارشناسان حقوقی باید نظر دهند، اما معتقدم که مصلحت نیست، مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته شود/ هدف مذاکره برداشتن تحریم ها بود/ اگر تحریم ها برداشته نشود، معامله ای در کار نخواهد بود.


طلاب و علمای حوزه علمیه ی قم، در خرداد ماه در تجمع عظیم و پرمعنای فیضیه، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده، حمایت صریح و شفاف خود را از مواضع هسته ای امام فرزانه انقلاب اعلام کرده و رعایت خطوط قرمز تعیین شده را، از سوی تیم مذاکره کننده خواستار شدند، از جمله خواسته های روشن علما در این تجمع؛ لغو یکجا و بی قید و شرط تمامی تحریم های ظالمانه در روز امضای توافق بود، در غیر این صورت توافقی که این اصل را نادیده بگیرد، از نظر قاطبه ی طلاب و علمای قم، معتبر و مشروع نخواهد بود.


در آن تجمع کم نظیر از نمایندگان ملت خواسته شد که با صلابت و قاطعیت بیشتری در مقابل هرگونه تضییع حقوق موکلان خود یعنی ملت ایران تصمیم گیری کنند.
و اما امروز طلاب و فضلای قمی ضمن حمایت قاطع از منویات و مطالبات مقام عظمای ولایت و تقدیر و تشکر فراوان از مواضع صریح ریاست محترم خبرگان رهبری، حضرت آیت الله یزدی دامت افاضاته؛ بار دیگر و با صراحت بیشتر از نمایندگان ملت، بررسی دقیق و عالمانه برجام را، به دور از هرگونه گرایش سیاسی، مطالبه و پاسداری از خون شهدا، دستاوردهای انقلاب و معماری سدی آهنین در مقابل نفوذ استکبار در این کشور را خواستاریم.


از دیگر مسئولان نظام انتظار داریم که عمارگونه همانند ریاست محترم جامعه ی مدرسین حوزه علمیه قم حضرت آیت الله یزدی مطالبات مردم، طلاب و علمای قم را به صورت آشکار تبیین و پیگیری نمایند.


در پایان از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی می خواهیم که از به کار بردن ادبیاتی که برجام را تمام شده تفسیر می کند به جد پرهیزکرده ؛ وظیفه و نقش تاریخی خود را در بررسی دقیق متن برجام در مجلس شورای اسلامی به طور صحیح و خداپسندانه ایفا کند؛ باشد که همگی مورد لطف و عنایت حضرت حق قرار گرفته، مشمول رحمتش و دعای حجتش قرار بگیریم.


والسلام علی من التبع الهدی

جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم


رو نوشت به:
حضرت آیت الله یزدی ریاست محترم مجلس خبرگان
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

/924/
 

ارسال نظرات