۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۸۵۷۵۳
مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین خرم آباد:

تلاش در تحصیل علوم از ویژگی های بارز طلبگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) خرم آباد داشتن جدیت در تحصیل را از ویژگی های بارز طلبگی بیان کرد و گفت: طلبه موفق فردی است که در فراگیری دورس حوزوی مصمم باشد.
افتتاحيه حوزه ي علميه

حجت الاسلام محمد صدری، مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که انتخاب مسیر طلبگی مسؤولیت سنگینی بر دوش طلاب می گذارد، عنوان کرد: طلبه باید از نظر اخلاقی، علمی و رفتار الگوی دیگر افراد جامعه باشد.

وی با بیان ویژگی های طلبگی افزود: طلبه موفق فردی است که در مسیر طلبگی و فراگیری دروس جدیت داشته باشد.

حجت الاسلام صدری با اشاره به این که دروس حوزه برای مردم عادی غریب است، خاطرنشان کرد: طلبه ای که این راه را انتخاب می کند باید با انگیزه در این مسیر قدم بردارد.

وی در ادامه با بیان این که اخلاق طلبه باید خاص  باشد، تصریح کرد: طلاب در مدارس علمیه باید به گونه ای رفتار کنند و در فراگیری دروس تلاش کنند که هرگز تذکری به آنان داده نشود.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در خرم آباد از اخلاق طلبگی به عنوان زی طلبگی یادکرد و اظهار داشت: در مدارس علمیه افزون بر دروس حوزوی، اخلاق طلبگی، آداب و معاشرت طلبه نیز تدریس می شود.

وی هدف مدارس علمیه را تربیت طلاب از لحاظ علمی و اخلاقی نمونه بیان کرد و عنوان داشت: در این راستا همکاری طلاب نیز امری ضروری است.

حجت الاسلام صدری داشتن اخلاق طلبگی را از فراگیری دروس مهم تر بیان کرد و گفت: رفتار مناسب طلبه و تقید نسبت به احکام و ضروریات دین باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

فراگیری علم همراه با بصیرت باشد

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در خرم آباد با تأکید بر آگاهی طلاب اظهار داشت: فراگیری علم همراه با بصیرت باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

وی درس خواندن را از وظایف اصلی طلاب بیان کرد و خاطرنشان کرد: طلاب باید به وظایف خود در مدارس علمیه به خوبی عمل کنند تا بتوانند در آینده افرادی مفید برای جامعه باشند.

تحصیل 100 طلبه در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین

حجت الاسلام صدری در ادامه با اشاره به این که 100 طلبه سال تحصیلی جدید را در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) آغاز کرده‌اند، افزود: در سال تحصیلی جدید 25 طلبه پذیرفته شده است./9459/202/ب3

ارسال نظرات