۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۸۵۷۸۶
استاد حوزه علمیه قزوین تبیین کرد:

پاسخ به شبهه‌ای در رابطه با امام زمان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: اگر یکی از پدران امام زمان(عج) کشته می‌شد، حکمت و تدبیر الهی اقتضا می‌کرد که امام دیگری به جای او نصب گردد، ولی اگر امام زمان(عج) کشته می‌شد مصلحت و تدبیر امور انسان‌ها اقتضا نمی‌کرد که خداوند امام دیگری را به جای وی نصب نماید، بنابراین موضوع ولادت این امام بزرگوار باید مخفی نگه داشته می‌شد.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام نقی حاجیلو، استاد حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در مسجد سرگل با اشاره به موضوع غیبت امام زمان(عج) گفت: انتقاد کنندگان نسبت به غیبت امام زمان(عج) ادعا می‌کنند؛ اگر "حسن بن علی(ع)" فرزند خود را به خاطر ترس از کشته شدن پنهان نگه داشته و هیچ گونه خبری از ولادت و زندگانی او برای مردم بیان نکرده است، مسلماً این امر باید به طریق اولی درباره امامان قبل از او انجام می‌گرفت.

استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه توضیح داد: از آن‌جایی که اضطراب و ترسی که امامان شیعه از خلفای زمان خود داشتند و فشار و تهدیدی که از ناحیه آنان نسبت به شیعیان و امامانشان انجام می‌گرفت نسبت به زمان امام حسن (ع) به مراتب شدیدتر و هراس انگیزتر بود و آنان نیز باید فرزندان خود را مخفی می‌کردند.

وی سپس با بیان بی‌اساس بودن انتقادات مطرح شده عنوان کرد: این انتقاد کاملاً بی‌اساس است؛ زیرا آن‌چه امام حسن عسکری(ع) را وادار به مخفی نگه داشتن ولادت فرزندش نمود این بود که خلفا و پادشاهان زمان امامان پیشین می‌دانستند که آنان همواره از برخورد با زمامداران قدرت و خلافت و از دخالت در امور سلطنت پرهیز نموده و قیام مسلحانه علیه آنان را تجویز نمی‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: به همین خاطر خلفای آن زمان، اهمیت زیادی به وجود امامان شیعه(ع) و ظهور آنان و به کسانی که برای آنان تبلیغ می‌کردند، نمی‌دادند و علاوه بر این، شیعیانی هم که هوای قیام مسلحانه در سر می‌پروراندند و یا به چنین دعوتی پاسخ مثبت می‌دادند، در آن روزگار بسیار اندک بودند.

حجت الاسلام حاجیلو اظهار داشت:‌ امام حسن عسکری(ع) علاوه بر لزوم تقیه قیام مسلحانه را نیز تا فراهم نشدن شرایط خاصی مانند رکود خورشید هنگام ظهر، شنیدن صدایی از اسمان که نام مرد مخصوصی را اعلام می‌کند جایز ندانستند و تنها با فراهم شدن شرایط خاص آخرین پیشوای حق، قیام مسلحانه را آغاز می‌کند تا دولت‌های ستمگر و باطل پرور را نابود سازد.

این کارشناس دینی در پایان گفت: اگر یکی از پدران امام زمان(عج) کشته می‌شد، حکمت و تدبیر الهی اقتضا می‌کرد که امام دیگری به جای او نصب گردد، ولی اگر امام زمان(عج) کشته می‌شد مصلحت و تدبیر امور انسان‌ها اقتضا نمی‌کرد که خداوند امام دیگری را به جای وی نصب نماید، بنابراین موضوع ولادت این امام بزرگوار باید مخفی نگه داشته می‌شد./955/202/ب3

ارسال نظرات