۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۸۵۸۰۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

خانواده‌ها اهتمام بیشتری به سبک زندگی اسلامی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ضرورت توجه خانواده ها به سبک زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی اسلامی باید همواره مورد توجه خانواده ها بوده و زن و شوهر با رعایت حقوقی که نسبت به همدیگر دارند، زندگی را از گزند آفات مصون دارند.
حجت الاسلام خدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در مراسم گرامیداشت تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خانواده ها، با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) در زمینه آسان گرفتن بر مردم گفت: هر کس به اطرافیان خود در کارها سهل‌گیری کند خداوند نیز در قیامت حساب را بر او آسان خواهد گرفت.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه خانواده‌ها به سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی باید همواره مورد توجه خانواده‌ها بوده و زن و شوهر با رعایت حقوقی که نسبت به همدیگر دارند، زندگی را از گزند آفات مصون دارند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به لزوم حمایت زن و شوهر از یکدیگر در کارها، تأکید کرد: خانه باید محیط امنی برای زن و شوهر باشد تا خستگی‌های روحی و روانی در آن تخلیه شود؛ زنان نیز باید مشوق همسران خود به کسب روزی حلال و دفاع از حق و حقیقت باشند.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های یک همسر خوب و نمونه خاطرنشان کرد: صرفه جویی و قانع بودن از ویژگی‌های همسران خوب محسوب می‌شود، از این رو بانوان محترم باید موقعیت همسران خود را درک کرده و از انتظارات بی‌جا خودداری کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در پایان با اشاره به بالا بردن سطح علمی خانواده‌ها، افزود: وجود محیطی امن و شاد در خانه نقش مهمی در آرامش اهل خانه دارد و یکی از راه‌های به وجود آوردن چنین محیطی بالا بردن سطح علمی اعضای خانواده است.

 

در ادامه این برنامه سردار صالحی، فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به مطالبی در زمینه آسیب های موجود در حوزه مجازی و هوشیاری خانواده‌ها در این زمینه گفت: امروز آسیب‌های زیادی در حوزه مجازی وجود دارد که باید در این‌باره هوشیار بوده و راهنمایی صحیحی به فرزندان ارائه کرد.

 

وی در ادامه با تأکید بر نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان، اظهار داشت: پدر و مادر در تربیت باید رابطه صمیمی با فرزندان خود داشته باشند و آنان را در بحران‌ها یاری کنند، چرا که در صورت قطع رابطه پدر و مادر با فرزندان آسیب‌های زیادی فرزندان را تهدید می‌کند./949/202/ب2

ارسال نظرات