۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۸۵۸۸۴
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

شهرداری بجنورد به تعهدات خود برای تأمین فضای نماز در بوستان ها عمل کند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی از شهرداری بجنورد خواست تا به تعهدات خود در زمینه تأمین و تجهیز فضای اقامه نماز در پارک ها و بوستانهای مرکز این استان عمل کند.
حجت الاسلام احمدي فر - رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

حجت الاسلام رضا احمدی فرد، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از بی توجهی به برپایی نماز جماعت در پارک ها و بوستان های بجنورد انتقاد کرد و افزود: در حالی که تابستان امسال بوستان های مرکز خراسان شمالی مملو از مسافران و زائران حرم رضوی بود متأسفانه، مسؤولان شهری نسبت به ایجاد و تجهیز فضای مناسب برای برپایی نماز جماعت در این اماکن عمومی کم توجه بودند.

 

وی اضافه کرد: با وجود اینکه خراسان شمالی به استان باب الرضا(ع) معروف بوده و مسیر عبور زائران حرم رضوی محسوب می شود، در بوستان ها و تفرجگاه های بجنورد از جمله باباامان، بش قارداش و شهربازی اماکن مناسب برای اقامه نماز جماعت وجود ندارد.

 

حجت الاسلام احمدی فر ادامه داد: در طول فصل تابستان مسجد بوستان باباامان به عنوان مقصد نخست گردشگری خراسان شمالی از نظر سیستم سرمایشی وضعیت مطلوبی نداشت و نمازگزاران برای اقامه نماز در آن مشکل داشتند و در بوستان ملی بش قارداش به عنوان مقصد دوم گردشگری استان نیز مسجدی مناسب برای اقامه نماز جماعت وجود ندارد.

 

وی افزود: با وجود جلسات برگزار شده و رایزنی های انجام شده برای احداث و یا راه اندازی پنج مسجد در بوستان ها و تفرجگاه های اصلی بجنورد، متأسفانه هنوز در این زمینه نتیجه ای حاصل نشده است.

 

حجت الاسلام احمدی فر با تأکید بر اینکه از شهرداری بجنورد انتظار می رود به تعهدات خود در این زمینه عمل کند، گفت: به دلیل نبود فضاهای مناسب برای اقامه نماز، مسافران در بوستان های بجنورد مشکلات زیادی را متحمل می شوند این درحالی است که پیش از آغاز فصل تابستان و در نشست هایی با شهرداری بجنورد، این نهاد متعهد به تأمین فضا و تجهیزات لازم برای اقامه نماز در بوستان های مرکز استان شد اما تاکنون هیچ کدام از این وعده ها عملی نشده اند.

 

وی همچنین از نبود نمازخانه و یا فضای اقامه نماز در هیچ کدام از پاساژها و مراکز تجاری بزرگ بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی انتقاد کرد و افزود: در حالی که بر اساس قانون شهرداری مکلف است در طرح های بزرگ نظیر مجتمع های مسکونی و تجاری، فضایی مناسب و متناسب با جمعیت جامعه هدف را به عنوان نمازخانه در نظر بگیرد این مورد هیچ کدام از مجتمع های تجاری و مسکونی بجنورد اعمال نشده است.

 

حجت الاسلام احمدی فرد با اشاره به اینکه این مهم در مورد مجتمع های مسکونی مهر نیز انجام نشد، خاطرنشان کرد: اکنون در شهرک گلستان بجنورد به عنوان بزرگ ترین سایت مسکن مهر خراسان شمالی، تنها یک باب مسجد ساخته شده است.

 

وی در ادامه در مورد طرح های ترویجی ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، گفت: در این راستا امسال این ستاد تلاش می کند با اجرای طرح شبکه ملی یاوران نماز از ظرفیت‌های مردمی برای ترویج و اشاعه فرهنگ نماز استفاده کند.

 

به گفته حجت الاسلام احمدی فرد در این راستا تاکنون 10 حلقه در سطح خراسان شمالی تشکیل شده که اعضای این حلقه ها آموزش‌های لازم درباره شیوه‌ها و فنون دعوت به نماز را به‌صورت متمرکز فرا گرفته و پس از آن، این آموزه‌ها را به رده‌های پایین‌تر منتقل می کنند.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی همچنین در مورد روند احداث ساختمان این ستاد در مرکز استان، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از 15 سال پیش در بجنورد مستأجر بود اما با حمایت های استانداری، ساختمان این ستاد در سه‌ طبقه و با زیربنای 450 مترمربع احداث شده و آماده بهره برداری است.

 

وی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه، تاکنون دو میلیارد و 410 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و امسال نیز استانداری خراسان شمالی تأمین 950 میلیون ریال اعتبار را تعهد کرده است./9314/302/ب1

ارسال نظرات