۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۸۵۸۹۷
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان:

مسابقات استانی قرآن مهرماه برگزار می شود/ معارف قرآنی در جامعه ترویج یابد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی در ایجاد نشاط و پویایی بین قرآن‌آموزان، گفت: ترویج و گسترش معارف قرآنی در جامعه و تعمیق مفاهیم بلند کلام وحی در راستای اجرای مطالبات رهبری یک ضرورت است.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان در نشست خبری سی و هشتمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن سازمان اوقاف در سه مرحله شهرستانی،‌ استانی و بین‌المللی اظهار داشت: مسابقات بین المللی قرآن کریم از آنجا که در امتداد مسابقات شهرستانی و استانی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، دارای وجاهت خاصی است و به همین دلیل جامعه قرآنی نیز اعتقاد و اعتمادی وی‍ژه به این مسابقات دارند.

 

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در رشته‌های مختلف از جمله قرائت، ترتیل، مفاهیم، حفظ 5، 10،20 جزء و حفظ کل قرآن، اذان و ‌دعاخوانی برگزار می‌شود، افزود: تفاوت برگزاری مسابقات سال‌جاری با سال‌های گذشته در این است که رقابت‌ها در دو مقطع شکوفه‌ها زیر 18 سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه و تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش به جهت حضور حداکثری نوجوانان و جوانان دانش‌آموز و کاهش هزینه‌ها در بستر اقتصاد مقاومتی در مهرماه برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم مقطع بزرگسالان در سیزدهم شهریور‌ماه تصریح کرد:‌ در این مسابقات یک هزار نفر ثبت نام کرده بودند که مسابقات با حضور 60 درصد از این تعداد یعنی 600 نفر به تفکیک 400 نفر از بانوان و 200 نفر از آقایان با حضور داوران و اساتید بومی سمنان برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس رأی هیأت داوران نفرات برتر مرحله شهرستانی معرفی شدند، افزود: در بخش بانوان و در رشته حفظ 5 جزء خانم‌ها معصومه شیخ‌الاسلامی،‌ فرزانه انصاری‌نیا و زهرا عبدوس به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت:‌ در رشته حفظ 10 جزء خانم‌ها زهرا حافظی، ناهید امین اللهی و زهرا دامغانیان، در رشته حفظ 20 جزء خانم‌ها منصوره آقاحسنی، سمیه کیکاوسی و سمیه صندوقدار و در رشته حفظ کل خانم‌ها عطیه تبیانیان، زینب شاطری و سکینه نتاج به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد اضافه کرد: در رشته دعاخوانی خانم‌ها خورشید سلطان‌علیان، ساره بانی و عطیه تبیانیان، در رشته تلاوت ترتیل طیبه رحمانی‌فر، ساره بانی و فرخنده سلمانی به عنوان نفرات برتر شناخته شدند و در رشته تلاوت تحقیق نیز مهدیه اسماعیل‌پور با رأی هیئت داوران رتبه نخست را کسب کرد.

 

وی نفرات برتر مسابقات قرآن کریم برادران در رده بزرگسالان را در رشته حفظ 10 جزء محمدذوالفقاری، حفظ 20 جزء محمدمهدی عباسی و حفظ کل قرآن مجید محمدتقی سعدالدین عنوان کرد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان افزود: در رشته اذان آقایان محسن سفیدیان، مصطفی مدرسی و حسینعلی جمال و در رشته دعاخوانی آقایان حسن گلپایگانی، محمدتقی سعدالدین و رحمت الله خواجوی،‌ در رشته ابتهال محمدباقر بقاء، در رشته ترتیل آقایان محسن خطیبی، سیدعلی اصغر تقوی و حمید سماوی عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

حجت‏الاسلام سلیمانی‏فرد خاطرنشان کرد: در رشته قرائت آقایان محمداسماعیل آریامنش، محمدباقر بقا به طور مشترک مقام اول و آقایان مصطفی مدرسی و امیرحسین مرادی‌حقیقی عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

 

وی با اشاره به اینکه برای تمامی نفرات برتر راه یافته به مرحله استانی کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته برگزار خواهد شد، یادآور شد: مراسم تجلیل از نفرات برتر مرحله شهرستانی بیست و سوم شهریورماه در امامزاده یحیی(ع) با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و فعالان جامعه قرآنی برگزار می‌شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم مقطع بزرگسالان در نیمه دوم مهر و آبان ماه برگزار می‌شود، گفت: ترویج و گسترش معارف قرآنی در جامعه و تعمیق مفاهیم بلند کلام وحی در راستای اجرای منویات رهبری مهمترین هدف فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است./977/202/ب1

ارسال نظرات