۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۸۵۹۰۴
در دیدار نمایندگان بعثه‌ مقام معظم رهبری مطرح شد؛

تاکید مجدد آیت‌الله مدرسی بر تعامل حوزه علمیه ایران و عراق

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مدرسی با تبیین اهمیت تبادل طلبه بین حوزه های علمیه ایران و عراق گفت: حوزه ها باید به داخل صحن حرم های شریف منتقل شده تا علما و طلبه ها ارتباط بیشتری با زایران داشته باشند و حضور طلبه های ایرانی در حوزه های کربلای معلی و تحصیل طلبه های عراقی در حوزه های علمیه ایران نیز باعث ایجاد تقویت ارتباط این حوزه ها شده و نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.
آيت‌الله مدرسي

به گزارش خبرگزاری رسا، در دیدار نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری در عراق و کربلای معلی و تنی چند از روحانیون بعثه، که روز گذشته با آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی صورت گرفت، وی اصلاحات را ارزشمند خواند و به کار زیربنایی در آن تاکید نمود.

 

آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی یکی از اقدامات اساسی در اصلاحات را استفاده از ارشادات و راهنماییهای علمای عراق دانست و افزود:علمای عراق نقش محوری را در این اصلاحات ایفا می کنند.

 

وی با تاکید بر اهمیت زیارت، اظهار داشت: آمدن به کربلا و زیارت ائمه اطهار(علیه السلام) دارای اثرات زیادی است که یکی از این آثار جلوگیری از انحرافات در جامعه است.

 

آیت الله مدرسی مراسم باشکوه اربعین حسینی که تجلی حضور میلیونی شیعیان است را دارای پیامها و درسهای زیادی خواند و خاطر نشان کرد: این حضور نشانه آن است که این جمعیت میلیونی آماده دفاع از عتبات عالیات و پیروان اهل بیت(علیه السلام) هستند.

 

وی با بیان این مطلب که در اربعین حسینی در کنار شور باید به شعور و معرفت افزایی زایران نیز توجه داشت اظهار داشت: توزیع بروشورهای فرهنگی و بهره گیری از روحانیون و مبلغین برای حضور در بین زایران و تبلیغ و ترویج معارف دینی، معرفی اماکن مقدس و مذهبی مستند، جهت حضور بیشتر زایران در آن اماکن مقدس باعث معرفت افزایی زایران خواهد بود.

 

آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی با تاکید به معرفی اماکن و زیارتگاههایی که از نظر تاریخی مستند هستند افزود: آشنایی و حضور زایران در این اماکن مقدس تعظیم شعائراسلامی بوده و به معرفت، زایران می افزاید.

 

وی با تبیین اهمیت تبادل طلبه بین حوزه های علمیه ایران و عراق گفت: حوزه ها باید به داخل صحن حرم های شریف منتقل شده تا علما و طلبه ها ارتباط بیشتری با زایران داشته باشند و حضور طلبه های ایرانی در حوزه های کربلای معلی و تحصیل طلبه های عراقی در حوزه های علمیه ایران نیز باعث ایجاد تقویت ارتباط این حوزه ها شده و نتایج خوبی را در پی خواهد داشت./1330/د101/ف

 

پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات