۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۸۵۹۳۴
استاد حوزه علمیه:

وظیفه نخبگان سیاسی بصیرت افزایی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه نگاه سیاسی را بدون در نظر داشتن مصالح جامعه خطرناک عنوان کرد و گفت: نخبگان متعهد و خواص در عرصه سیاسی وظیفه دارند تا با شستن گرد و غبارهای ناشی از بلواهای سیاسی، با بصرت افزایی حقیقت را برای عموم جامعه نمایان کنند.
بصيرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام غفاری سرایی، استاد حوزه علمیه، امشب در جمع نخبگان سیاسی شهرستان بابل با تاکید بر رعایت اخلاق در رفتارها و مناسبات اجتماعی، گفت: همه افراد جامعه به ویژه آنهایی که فرصت قلم فرسایی و سخنرانی دارند، بیشتر نسبت به رفتار خود دقت کنند زیرا بابت تک تک رفتار خود در قیامت باید پاسخگو باشند.

 

وی افزود: تا زمانی که برای انسان علم به موضوعی حاصل نشد، نباید حرف و کلامی را جاری کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ضمن تاکید بر اثرگذاری بیشتر رفتار نخبگان نسبت به دیگر افراد جامعه، خاطرنشان کرد: تمام عالم و حرکات در آن زیر ذره بین و نگاه تیزبین الهی قرار دارد و کسی که خدا را ناظر بداند، دست به گناه نمی زند.

 

وی ادامه داد: نخبگان سیاسی و فعالان عرصه اجتماعی باید برای خود پیشوایی را برگزینند که از همه نظر دارای صلاحیت اخلاقی، دینی، اعتقادی و علمی باشد زیرا انسان در قیامت با پیشوای خود محشور می شود.

 

حجت الاسلام غفاری بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های نخبگی در میان فعالان، اظهار داشت: نخبگان به عنوان خواص جامعه باید از انسانهای روشن، بصیر و با اعتقاد ایمانی و اخلاقی بالا در جمع خود استفاده کنند.

 

وی نگاه سیاسی را بدون در نظر داشتن مصالح جامعه مورد تقبیح قرار داد و تاکید کرد: نخبگان متعهد و خواص در عرصه سیاسی اجتماعی وظیفه دارند تا با شستن گرد و غبارهای ناشی از بلواهای سیاسی، حقیقت را برای عموم در سطح جامعه نمایان کنند.

 

استاد حوزه علمیه افراد فاقد بصیرت را کوران حقیقی نامید و افزود: انسانهایی که با دیدن حقیقت خود را به کوری می زنند در قیامت کور محشور می شوند.

 

وی با بیان نقش نخبگان در پیشرویی در جامعه گفت: مردم چشمشان به نخبگان است و بنابراین آنها نیز مسؤولیت سنگینی در قبال سرنوشت جامعه در دوش کشیدن این امانت الهی دارند.

 

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: بسیاری از انحرافات از انتخاب نا صحیح صورت می گیرد زیرا سرنوشت آینده جامعه به نوع رفتار و انتخاب با بینش و دانش افراد بستگی دارد.

 

وی به اختیار انسان در خصوص سرنوشت خود از جانب خداوند پرداخت و خاطرنشان کرد: تاکید قرآن بر این است که انسان با دست خودش سرنوشت خود را رقم می زند، از این رو انتخابات از این لحاظ برای احراز مقبولیت جامعه مورد تایید اسلام است.

 

استاد حوزه علمیه بر لزوم تبعیت از مقام معظم رهبری و قرار داشتن در مسیر ولایت تاکید کرد و افزود: انحراف در جامعه اسلامی از عدم تبعیت از ولایت و عدم تطبیق با مواضع و دیدگاههای مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار جهان اسلام صورت می گیرد./1313/202/ب1

ارسال نظرات