۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۸۵۹۵۹

اخبار کوتاه هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ صدور نظریه و رای در شعبه حقوقی اداره تحقیق اوقاف استان هرمزگان و صدور 646 مورد مفاصا حساب از جمله فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در هفته گذشته است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی محمدی رییس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در سال 92 بصورت مستقل راه اندازی شد.


وی افزود: قبل از آن ادارات تحقیق اوقاف استانهای تهران و کرمان کار نظارت و رسیدگی به اسناد هزینه موقوفات و بقاع متبرکه استان هرمزگان را به عهده داشت.


رییس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 15 رای در خصوص مغایرت اجرای نیات واقفین و اسناد هزینه انجام شده و سایر مسائل مرتبط مربوط به شهرستان های پارسیان و حاجی آباد و بررسی و منتج به نظریه شده است


وی ادامه داد: یکی از وظایف محوله این اداره بررسی و صدور اجازه پرداخت اسناد مالی موقوفات و بقاع متبرکه است که در 5 ماهه نخست سالجاری تا کنون 1010 مورد سند بررسی و پس از سیر مراحل قانونی ثبت سامانه شده است.


محمدی بیان کرد: با توجه به بررسی اسناد هزینه سال 93 که تعداد 2823 مورد بوده تا پایان سال با 10 درصد افزایش تقریبا 3000 مورد برسد.


وی با توجه به راه اندازی اداره تحقیق از سال 92 و استقلال این اداره ، تعیین وضعیت موقوفات فاقد یا مجهول الواقف و بروز شدن بررسی اسناد مالی استان از طریق سامانه جامع موقوفات و بقاع در سطح کشور و سهولت بررسی و تطبیق اسناد هزینه با نیات واقفین را از جمله مزایای این اقدام برشمرد .

 

اختصاص4 دستگاه کولر به امامزاده شاه مرعش (ع) میناب


امامزاده شاه مرعش(ع) تنها زیارتگاه شهرستان میناب است که دارای مقبره و امکانات نسبی ساختمانی می باشد و همواره زائرین فراوانی از آنجا دیدن می کنند.

جابر زارع رییس اوقاف میناب گفت: به منظور تجهیز امکانات برودتی زیارتگاه شاه مرعش واقع در روستای چلو از توابع بخش مرکزی میناب تعداد 4 دستگاه کولر گازی ایستاده به ارزش ریالی دومیلیارد رالو خریداری و نصب شد.


وی افزود: با توجه به خالی از سکنه بودن روستای اطراف آن زیارتگاه و از طرفی اعتقادات واخر مردم معمولا ایام تعطیل همچون پنج شنبه و جمعه تعداد کثیری از زائرین به آن مکان مشرف می شوند.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه میناب تصریح کرد: تبلور حضور مردم بیشتر در ایام عید سعید قربان و برپایی دعای عرفه نمایان است.

 

 صدور 646 مورد مفاصا حساب در اداره کل اوقاف استان هرمزگان


از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 646 مورد مفاصا حساب مربوط به موقوفات اجرایی سال 93 صادرشده است.

علی محمدی رییس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان آمده است از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 646 برگ مفاصا حساب پس از بررسی و رفع مغایرت حساب ها جهت موقوفات توسط شعبه حسابرسی این استان صادر شده است.

محمدی افزود: این امر بنا به دستور نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان مرکزی براساس تفاهم نامه فی مابین سازمان اوقاف با وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده که مفاصا حساب های موقوفات پس از صدور به عنوان اظهار نامه مالیاتی به آن سازمان ارسال می شود.

 

رییس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: صورت حساب مفاصا از تکالیف قانونی ادارات تحقیق استان ها است و امسال مفاصا حساب موقوفات غیر متصرفی نیز الزما باید به صورت سامانه ای ثبت و صادر شود.


وی در پایان گفت: تعداد موارد فوق مربوط به ادارات بندرعباس205 ، میناب 189، بندرلنگه 97، رودان 31 ، قشم 44، حاجی آباد 2، بستک 57 و پارسیان 16 مورد است./851/302/ب3

 

ارسال نظرات