۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۸۵۹۶۶
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد:

معرفت در علم آموزی از عوامل موفقیت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد کسب معرفت در علم آموزی را از عوامل موفقیت طلاب بیان کرد و گفت: اهمیت طلاب به مباحثه نقش بسزایی در فراگیری دروس حوزوی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدارس علميه

حجت الاسلام بهروز شمسی فر مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: برنامه ریزی مدارس علمیه و مرکز مدیریت برای طلاب باید سنجیده باشد.

وی با بیان این که برنامه ریزی مدارس نقش مؤثری در موفقیت طلاب دارد، افزود: شخصی که تحصیل در مدارس علمیه را انتخاب می کند باید از نظم و انضباط خاصی برخوردار باشد.

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به این که مهم ترین هدف مدارس علمیه تعلیم و تربیت طلاب توانمند و مفید برای آینده جامعه است، خاطرنشان کرد: طلاب باید از بزرگان دین الگو بگیرند.

وی با اشاره به جایگاه، اهمیت و فضیلت علم عنوان داشت: طلبه موفق کسی است که نسبت به علم آموختن معرفت پیدا کند.

مدیر مدرسه صادقیه خرم آباد با اشاره به اخلاق طلبگی تصریح کرد: طلبه موفق در درجه اول باید به اخلاق خود توجه کند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های مباحثه ویژه طلاب در طول سال تحصیلی بیان کرد: طلاب باید برنامه ریزی های مدرسه را پی گیری کنند و می توانند در جهت تقویت برنامه های حوزه نظرات خود را بیان کنند.

حجت الاسلام شمسی فر فراهم شدن امکانات آموزشی از جمله کتابخانه، فضای آموزشی علمی و آموزشی ویژه طلاب و امکانات نرم افزاری را از وظایف مدیران و معاونان مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: طلاب نیز وظیفه دارند از امکاناتی که در اختیار دارند در جهت فراگیری دروس حوزوی به خوبی بهره مند شوند.

وی با بیان این که طلاب به دسته نو ورود و طلاب پایه های بالاتر تقسیم می شوند، بیان کرد: تهذیب طلاب نو ورود از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان نقش معاونت تهذیب در رابطه با طلاب نو ورود اظهار داشت: اساتید اخلاق در این راستا با تربیت اخلاقی طلاب نقش بسزایی دارند.

وی با تأکید بر توجه طلاب نو ورود به جدی گرفتن کلاس های درس، توجه به مطالعه، تحقیق و پژوهش یادآور شد: فراگیری دروس حوزوی بدون تحقیق و پژوهش به نتیجه ای نمی رسد.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان این که طلاب پایه شش به بالا وظیفه سنگین تری بر دوش دارند، افزود: طلاب در این زمان وارد عرصه تبلیغ می شوند و با حضور در ارگان ها، ادارات، دانشگاه ها به عنوان مبلغ دین فعالیت می کنند.

طلبه باید نمونه بارز اخلاق باشد

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد خاطرنشان کرد: مردم از فرد مبلغ انتظاری فراتر از طلبه در حال تحصیل دارند، در این راستا طلبه باید در طول سال تحصیلی با تحقیق و پژوهش در دروس حوزوی پایه های علمی خویش را قوی کند و نمونه بارز اخلاق باشد.

تحصیل 150 طلبه در مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد

حجت الاسلام شمسی فر با بیان این که 150 طلبه در مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد سال تحصیلی خود را آغاز کرده اند، افزود: 32 طلبه نو ورود پس از گذراندن دوره اختبار و تثبیت در این مدرسه پذیرفته شده اند./9459/302/ب3

ارسال نظرات