۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۸۵۹۸۵
مدیر مدرسه بقیه الله نورآباد:

انگیزه از عوامل مهم تکاپوی علمی در حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد مدرک‌گرایی را از عوامل کم شدن نشاط در مدارس علمیه دانست و اظهار داشت: وظیفه اصلی مدارس علمیه ایجاد انگیزه برای طلاب است چرا که داشتن انگیزه و نشاط طلبگی رمز موفقیت طلاب است.
حوزه علميه

حجت الاسلام سید محمداسماعبل موسوی، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که انگیزه از عوامل مهم تکاپوی علمی در حوزه های علمیه است، گفت: بی شک طلابی که مسیر طلبگی را انتخاب می کنند دارای انگیزه هستند.

 

وی افزود: معاونت تهذیب، اساتید حوزه و والدین در تقویت و یا از بین بردن انگیزه طلاب نقش بسزایی دارند.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که انگیزه طلاب در طول سال تحصیلی باید تقویت شود، تصریح کرد: حضور استاد در کلاس درس، استفاده از شیوه های نوین تدریس، دادن روحیه به طلاب و کمک به طلاب در روش های تحقیق و پژوهش از عوامل مهم تقویت و ایجاد انگیزه در آنان است.

 

وی با اشاره به این که در ابتدای سال تحصیلی برخی طلاب به دلایلی همچون سنگینی دروس حوزوی و یا ایجاد ناامیدی در روحیه طلاب از سوی دوستان تصمیم به ترک حوزه های علمیه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اساتید و کادر آموزشی مدارس عمیه در این زمینه باید ایفای نقش کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد تأکید کرد: در جهت تقویت انگیزه طلاب، اساتید نباید فقط در انتقال علم به روش تئوری تکیه کنند.

 

وی با بیان این که روش تئوری بازدهی مؤثری ندارد، افزود: اساتید با استفاده از روش های کنفرانس و تحقیق باید نقش طلاب را در ارائه دروس پر رنگ کنند.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر توجه مرکز مدیریت در جهت پیشرفت طلاب بیان کرد: ایجاد نشاط و انگیزه در روحیه طلاب با همکاری مدارس علمیه، مرکز مدیریت، اساتید و طلبه امکان پذیر است.

 

وی با بیان این که طلبه ای که مشغول تحصیل است در درجه اول از آثار دروسی که فرا می گیرد بی خبر است، عنوان داشت: این امر از خلا های حوزه علمیه است.

 

هدف حوزه های علمیه علم آموزی باشد نه علم گرایی

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد با بیان این که هدف طلاب از ابتدا باید مشخص باشد، گفت: هدف حوزه های علمیه باید علم آموزی باشد که در ایجاد انگیزه نقش مؤثری دارد.

 

وی با اشاره به این که در گذشته مدارس علمیه بر علم‌آموزی تکیه داشتند، تصریح کرد: از عوامل موفقیت حوزه های علمیه همین علم آموزی بود و دنبال مدرک گرایی نبودند.

 

حجت الاسلام موسوی مدرک‌گرایی را از عوامل کم شدن نشاط در مدارس علمیه دانست و اظهار داشت: وظیفه اصلی مدارس علمیه ایجاد انگیزه برای طلاب است چرا که داشتن انگیزه و نشاط طلبگی رمز موفقیت طلاب است./9459/302/ب2

ارسال نظرات