۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۸۶۰۱۰
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان:

اقتصاد مقاومتی مقابله‌ای نرم با هجمه‌های اقتصادی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام باهری ضرورت اقتصاد مقاومتی را یک امر غیر قابل انکار عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یک مقابله نرم در برابر هجمه‌ها، تحریم‌ها و زورگویی‌های دشمن است که می‌تواند با تکیه بر توانایی نیروهای مستعد داخلی و قطع وابستگی به بیگانه موجبات بالندگی کشور را فراهم کند.
اقتصاد مقاومتي

حجت‌الاسلام مصطفی باهری، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: اقتصاد مقاومتی از تدابیر رهبر معظم انقلاب است که در حقیقت هم یک جنبه اقتصادی و هم یک سابقه تاریخی داشته و اشاره به دوران شعب ابیطالب(ع) و محاصره پیامبر (ص) دارد.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان بیان کرد: در احادیث و روایات اسلامی به گونه‌های مختلفی به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره شده است، حتی در کشورهای غیر دینی مانند ژاپن و آلمان که مبنای اقتصاد آنان اصلا دینی نیست، به گونه‌ای ارکان اقتصاد مقاومتی نمود داشته است.

 

وی افزود: ضرورت اقتصاد مقاومتی یک امر غیر قابل انکار است، زیرا می‌بینیم که تحریم در شکل بسیار گسترده بر کشور سایه انداخته و دشمنان نظام اسلامی می‌خواهند با اعمال فشار، مردم و دولت ما را وادار کنند از اصول اعتقادی دست بکشند.

 

حجت‌الاسلام باهری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک مقابله نرم در برابر هجمه‌ها، تحریم‌ها و زورگویی‌های دشمن است که می‌تواند با تکیه بر توانایی نیروهای جوان و مستعد داخلی و قطع وابستگی به بیگانه، کشور را از بحران نجات داده و موجبات بالندگی را فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه کشور ما در دوران طاغوت کاملا به غرب وابسته بود، ادامه داد: انقلاب اسلامی سبب شد تا دست بیگانه از کشورمان قطع شود، اعتماد به نفس ملی پیدا کنیم و امروز می‌بینیم که در برخی از زمینه‌ها جزو 10 کشور اول تولید کننده هستیم.

 

مدرس دانشکده علوم قرآنی زاهدان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ملزومات برای تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به سبک زندگی و پرهیز از مصرف‌گرایی است؛ در استفاده از آب، برق و سوخت باید توجه ویژه‌ داشته باشیم، در غیر اینصورت در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

 

وی ادامه داد: افزایش کیفیت تولید نیز می‌تواند حمایت مردم را جلب کند، زیرا وقتی از مردم می‌خواهیم که محصولات داخلی را خریداری کنند، باید مرغوبیت و کیفیت را افزایش دهیم تا قابل رقابت با محصولات خارجی باشد.

 

مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان در پایان اظهار کرد: واسطه‌ها و دلال‌ها هم باید کنترل شوند، در بسیاری از موارد تولید کننده اصلی، مثلا یک کشاورز جز زحمت هیچ سودی نمی‌برد و سود اصلی نصیب واسطه‌ها می‌شود، بنابراین نیاز به کنترل و مدیریت دارد./831/302/ب3

ارسال نظرات