۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۸۶۰۶۵
مبلغ حوزه علمیه مطرح کرد؛

رابطه معنوی بین استاد و شاگرد ویژگی دنیای طلبگی

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه قم با تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه گفت: یکی از مهم‌ترین لوازم علمی یک طلبه رابطه خوب و تنگاتنگ معنوی و علمی بین استاد و شاگرد است.
مراسم افتتاحييه حوزه علميه خاتم الاوصيا تهران

حجت الاسلام حسین جعفری مبلغ حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرگزاری رسا با تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه گفت: یکی از مهمترین لوازم علمی یک طلبه رابطه خوب و تنگاتنگ بین استاد و شاگرد است.

 

 وی افزود: رابطه خوب با یک استاد عالم، طلبه را به سمت تکاپوی علمی شوق می دهد چراکه طلبه ای که تحت نظر یک استاد دلسوز و عالم قرار گیرد حتما بعد از مدتی بر روی طلبه تأثیر خواهد  گذاشت و استاد برای رسیدن طلبه به موفقیت تلاش خود را خواهد کرد.

 

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: نباید در حوزه های علمیه رابطه بین استاد و شاگرد کم رنگ شود که آسیب های خود را برای حوزه خواهد گذاشت؛ در گذشته رابطه بین استاد و شاگرد از نظر تفکر و اعتقادی به گونه ای قوی بود که شاگردان را از اساتیدی که داشتند، می شناختند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که نشاط طلبگی به چه معنا است، عنوان داشت: در حوزه های علمیه نشاط طلبگی همان علاقه ای که در ابتدای طلبگی و ورود به حوزه در بین طلبه ها است و باید سعی شود تا آخر طلبگی این روحیه در بین طلاب حفظ و تقویت شود.

 

مبلغ حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نشاط طلبگی زمانی در بین طلاب تقویت می شود که وظیفه خود را در جامعه بشناسد و بداند که آینده دینی جامعه در رفتار و عمل آنها است و اگر طلبه ها اهداف خود را مشخص کنند و پی آن را بگیرند نشاط طلبگی خود را می توانند حفظ کنند.

 

حجت الاسلام جعفری در پایان گفت: یکی از وظیفه طلبه ها این است که در هر شرایط و موقعیتی درس خود را به خوبی بخوانند و در مقابل باید مدیران حوزه در برابر طلاب انعطاف لازم را داشته باشند چرا که شرایط و استعداد های طلبه ها یقینا متفاوت است./1325/پ202/س

ارسال نظرات