۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۸۶۰۷۷
7 مهرماه در تهران برگزار می‌شود؛

نخستین همایش فعالان و نخبگان بسیجی

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در نشستی به تببین و معرفی ظرفیت‌های بین‌المللی بسیج پرداخت و گفت: نخستین همایش فعالان و نخبگان بسیجی 7 مهرماه برگزار می‌شود.
معز خادم حسيني معز خادم حسيني معز خادم حسيني معز خادم حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معز خادم حسینی معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در نشستی با موضوع تببین و شناخت ظرفیت های بین المللی بسیج که پیش از ظهر امروز دوشنبه برگزار شد با اشاره به برنامه این سازمان در عرصه بین الملل، گفت: اولین همایش فعالان و نخبگان بسیج در 7 مهر‌ماه سال جاری در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.

خادم حسینی افزود: در ایام دهه فجر دومین نشست فعالان فضای مجازی در حوزه مقاومت و بیداری اسلامی با حضور نمایندگان بیش از 15 کشور برگزار می شود، شبکه بسیج به صورت گستره از اقشار مختلف استفاده می‌کند، همایشی با موضوع «مقتضیات ورود به جهان برای جهانی شدن جمهوری اسلامی»در مشهد با حضور 1000 نفر استاد بسیجی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه عمده محور تلاش امریکا در منطقه ایجاد اختلاف و تفرقه است، ابراز داشت: موضوع مطالعاتی ما مسایل منطقه و نظریات دیپلماسی است، مباحثی همچون وحدت بین مساجد را برجسته خواهیم کرد تا مساجد بزرگ کشور با مساجد برتر جهان مرتبط شوند، در پژوهشکده مطالعات بین الملل ما به شناخت ظرفیت های ملت های دنیا بویژه در کشورهای امریکای لاتین می پردازیم.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین، افزود: پژوهشکده راهبردی فلسطین به طور هفتگی جلسات مطالعاتی خود را انجام خواهد داد، در پژوهشکده جهان اسلام موضوعات روز جهان اسلام از جمله موضوع وحدت، حج، اربعین و سرنوشت کشورهای اسلامی مورد مطالعه قرار می گیرد.

وی افزود: برای سازمان ملل یک پژوهشکده ایجاد خواهد شد زیرا معتقدیم این سازمان باید در سیاست‌های خود تغییر ایجاد کند، باید توجه شود سازمان کنونی محصول اقدام جباران دنیا است، تجدید راهبرد برای سازمانی که حامی ملت ها است ضروری است.

خادم حسینی با اشاره به تاریخچه تاسیس این سازمان، گفت: سه سال است که معاونت بین الملل به صورت رسمی در سازمان بسیج تشکیل شده که منشاء خدمات در این حوزه است، هدف از تشکیل این نهاد آشنایی رسانه ها با این ظرفیت  است که بتوانیم با آگاهی و دقت بیشتری موضوعات و مباحث مختلف را مورد مطالع قرار داده و از آن استفاده کنیم. 

وی افزود: بسیج مانند یک سازمان بزرگ معنوی در کشور در میان مردم وجود دارد، این سازمان همراه خود تجربه انقلابی را دارا می باشد، با این گنجی که به برکت خون شهدا فراهم شده این سازمان حضور خود را در عرصه های مختلف اعلام می نماید.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شرایط کنونی کشور و فعالیت این سازمان با فعالیت دو ساله دولت جدید همزمان شده، ابراز داشت: ما دوسال نرمش قهرمانانه را در عرصه بین الملل تجربه کرده ایم و با بدست آوردن موفقیت های مختلف در این عرصه باید اقداماتی را انجام دهیم.

وی افزود: بعد از دوسال فعالیت شاهدیم دولت مذاکرات را به پایان رسانده است و این توافق در حال حاضر در حال بررسی توسط مجلس می باشد، تصمیم مجلس فصل الخطاب خواهد بود.

خادم حسینی با بیان اینکه بسیج و مردم در زمینه انتخابات گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند، تصریح کرد: این فرآیند دوساله نرمش قهرمانانه برای ملت و آرمان های ما این فرصت را به‌ وجود آورد تا مردم جهان با تلاش های جمهوری اسلامی آشنا شوند. 

وی افزود: جمهوری اسلامی پس از توافق به رتبه ای مانند دیگر کشورهای برتر جهان رسیده است مهمترین رکن این دست آورد نرمش است، باید شئونات قدرت برتر جهان در داخل کشور ایجاد شود، ما باید رسالت نهاد های داخلی را مورد توجه قرار دهیم، این فرصت باید سبب شود مرزهای ایران اسلامی در زمینه های فرهنگی و معنوی گسترش یابد، بسیج باید در راستای ارتقای رتبه جهانی پیش گام باشد.


معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مرحله حضور ایران در تراز رتبه یک جهانی، گفت: حضور ایران در این رتبه مبتنی بر رهنمود رهبری است، پیروی از دستورات ایشان رتبه ما را درجهان محفوظ خواهد داشت، شرایط جهانی به‌گونه ای است که باید در این عرصه اقداماتی انجام شود.
 

خادم حسینی با بیان اینکه دنبال کردن شایستگی جهانی با تکیه بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: مهم ترین فرمایش ایشان توجه داشتن به فرصت ایجاد شده است که امکان تبدیل این فرصت به یک تهدید نیز وجود دارد، شبکه گستره بسیج با حمایت مردم ایران از این موضوع حمایت خواهد کرد و در مقابل استکبار جهانی خواهد ایستاد و ماموریت جهانی خود را اجرا می کند.

وی افزود: ظرفیت ملی ما در این مقطع سبب شکوفایی اقتصاد می گردد که مبتنی است بر اقتصاد مقاومتی، البته تحقق این امر نیازمند مشارکت مردم است تا این اقدامات و با بستر اقتصاد مقاومتی ظرفیت صدور به خارج از کشور ایجاد می شد.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در حوزه فرهنگی  از الگوی اقتصاد مقاومتی می توان استفاده کرد، گفت: به دنبال این هستیم که فرهنگ ناب و ظرفیت های درونی خود را ساماندهی کرده و آن را به عنوان بسته های فرهنگی به ملل دیگر معرفی کنیم، ماموریت ما اتصال داخل و خارج از کشور است.

وی افزود: برای ورود به این عرصه چند الگو به عنوان برنامه های میان مدت و بلند مدت تعریف شده است، ایجاد میز مطالعات ملل در بسیج از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد، 4 پژوهشکده بین المللی مطالعاتی ایجاد شده که این‌ها در عرصه مختلف کار مطالعاتی را آغاز خواهند کرد.

خادم حسینی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی میز مطالعاتی برای تمامی ملل ها جز برای رژیم اشغالگر قدس ایجاد خواهد شد، مجموعه موضوعات داخل کشور امریکا در این پژوهشگاه بررسی خواهد شد و 52 میز مطالعات ایالتی برای آمریکا تشکیل خواهد شد، بسیج با ورود به کار مطالعاتی بزرگ از تهدیدهای این عرصه جلوگیری خواهد کرد و دستگاه های مختلف کشور را از این اطلاعات بهره مند می‌کند.

وی ادامه داد: معاونت بین الملل پیشنهادات تاسیس میز ملل در هر نقطه از کشور را بررسی کرده و از آن حمایت می کند، کلیه فعالیت های بسیج در خارج از کشور متناسب با قوانین و مقررات ابلاغ و اجرا خواهد شد بنابراین حضور ما در عرصه بین الملل  از طریق مجاری قانونی کشور می باشد.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهداف معاونت بین الملل بسیج در برنامه ششم توسعه، ابراز داشت: نگاه موجود در کشور در برنامه ششم توسعه به دنبال سامان دهی حدود 35 میلیون بسیجی است، معتقدیم این تعداد بسیجی توسط شبکه بزرگتری از جهان اسلامی احاطه شده، اگر در داخل قدرت جذب 30 میلیون بسیجی داشته باشیم از برکت این ساماندهی جهان اسلامی می تواند به تنهایی چند صد میلیون بسیجی را  جذب نماید.

وی افزود: ما در مواجهه با جریان استکبار و سلطه باید با اقتدار مقابله کنیم، باید به فکر الگو دهی و روشنگری به جریان بالقوه در سراسر جهان باشیم تا جریان ضد امپریالیستی در جهان رشد پیدا کند، پس از اقدام این پیشتازی را به چهارچوب های نظری تبدیل می کنیم تا به جهانیان عرضه شود، نظام سلطه زیر تاثیرات فرهنگی و سیاسی می بریم تا ملل را متوجه ارزش‌های والای انقلاب اسلامی کنیم و اندیشه های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب را به آنان بیان کنیم./811/201/ب3

 

ارسال نظرات