۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۶۱۱۶
حجت الاسلام فرخ فال مطرح کرد؛

آمادگی حوزه علمیه قم برای آموزش فقهی بازاریان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که همکاری‌ها بین حوزه و بازار باید افزایش پیدا کند، گفت: مدارس نزدیک بازار باید مدرسی شود برای تدریس مکاسب تا بدین وسیله بازاریان و جامعه ما در جهت یک بازار اسلامی کامل حرکت کنند.
نشست مشترک اصناف قم با رييس انجمن حاميان توسعه حوزه هاي علميه و دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم ظهر امروز در نشست هم اندیشی رؤسای اصناف و بازاریان استان قم با آیت الله مقتدایی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به همکاری صمیمانه اصناف یا معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم گفت: بیش از 2 سال از این همکاری می گذرد.


وی افزود: در طول این دو سال اصناف، بازاریان و پاساژها همکاری خوبی داشته اند، خوشبختانه جمع بسیاری از مبلغان حوزه در پاساژها در اوقات فریضه حضور پیدا می کنند و نماز جماعت اقامه می شود؛ شاید در ابتدای کار این برنامه به کندی انجام می شد اما با اخلاص مسؤولان این کار به خوبی در حال پیشرفت است.


مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که با اجرای این گونه برنامه ها بسیاری از دغدغه های مراجع رفع می شود، اظهار داشت: البته تا نقطه ایده آل فاصله داریم اما احیای سنت سلف حوزه علمیه توسط آیت الله مقتدایی کار را کامل و تضمین می کند.


وی ادامه داد: به یقین اگر در قالب پروسه ای که تدارک دیده شده اهتمام وسیعی در برگزاری و پایه ریزی این کار در قم و تهران انجام شود حتما این موضوع در کل کشور فراگیر خواهد شد؛ در جلسه ای که خدمت حضرت آیت الله صافی رسیدیم ایشان از این کار شایسه بسیار مسرور بودند.


حجت الاسلام فرخ فال با بیان این که همکاری ها بین حوزه و بازار باید افزایش پیدا کند، ابراز داشت: مدارس نزدیک بازار باید مدرسی شود برای تدریس مکاسب تا بدین وسیله بازاریان و جامعه ما در جهت یک بازار اسلامی کامل حرکت کنند.


وی عنوان کرد: حوزه علمیه استان قم آمادگی دارد که با همکاری اصناف و بازار کلاس‌های آموزشی احکام کسب و کار یا مکاسب را در مدارس علمیه برای بازاریان برگزار کند./1323/پ202/س

ارسال نظرات