۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۶۱۲۱
امام جمعه سنقر:

تبلیغ حقیقت اسلام یکی از رسالت‌های مهم روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر با اشاره به مسؤولیت سنگینی که بر دوش روحانیان قرار دارد، گفت: طلاب و روحانیان محرم اعتقادات مردم هستند و این اعتماد از سوی مردم به روحانیان وجود دارد و همچنین رساندن حقیقت اسلام به گوش همه مردم یکی از رسالت های مهم روحانیان است.
حجت الاسلام شمس الله برقراري، امام جمعه سنقر و کليايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شمس اله برقراری امام جمعه شهرستان سنقر با حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر که ظهر امروز برگزار شد، عنوان داشت: طلاب و روحانیان باید به نقش بی بدیل خود در اشاعه فرهنگ اسلامی واقف باشند.


حجت الاسلام برقراری تحصیل در حوزه را سعادتی بزرگ برای طلاب دانست و ابراز کرد: طلاب می توانند در بسیاری از امور کشور نقش فعال داشته باشند و رساندن حقیقت اسلام به گوش همه مردم یکی از رسالت های مهم روحانیان است.


وی افزود: طلاب باید با نگاهی بلند مدت به آینده، به کسب علوم دینی و فقهی بپردازند و همواره سعی کنند در این زمینه سرآمد باشند، همه علمای بزرگ از حوزه علمیه شروع به آموختن کردند و طلاب نیز با آغاز سال جدید تحصیلی باید در زمینه ارتقای علم و اعتقادات خود اهتمام ورزند و بیش از پیش به تهذیب نفس خود بپردازند.


امام جمعه سنقر روحانیان را هدایتگران مردم دانست و خاطرنشان کرد: مردم در زمینه عقاید و آموزه های دینی همواره طلاب و حوزویان را محرم خود دانسته و به آن ها مراجعه می‌کنند و این امر مسؤولیتی خطیر بر دوش جامعه روحانیت می گذارد، پس باید در جهت سوق دادن اندیشه و اعتقادات مردم به سوی اندیشه های ناب اسلام محمدی گام برداریم.


حجت الاسلام برقراری ادامه داد: حوزه های علمیه باید جایگاهی امن و مطمئن برای نشر اسلام باشند و با ایفای نقش هدایتگری خود، راه را از بیراهه جدا کرده و به مردم بشناسانند.


امام جمعه سنقر نقش اساتید حوزوی و مدیران را بسیار مهم خواند و یادآور شد: حضور مدیری توانا و کارآزموده موجب تقویت بنیه حوزه های علمیه شده و گام های حوزویان را استوارتر می کند.


وی در پایان با تقدیر از عملکرد حجت الاسلام صادق ایرانی، از اقدامات شایسته وی در دوران مدیریت ابراز رضایت کرد و حضور حجت الاسلام مجید بنی عامری را در حوزه علمیه سنقر گرامی داشت و گفت: امید است پیشرفت های روز افزون حوزه علمیه این شهرستان را با مدیریت خوب حجت الاسلام بنی عامری شاهد باشیم./857/202/ب3

ارسال نظرات