۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۸۶۱۲۸
روانچی با اشاره به دیدار ظریف و موگرینی اعلام کرد؛

تصمیم‌گیری درباره چگونگی روند گفت‌وگوهای سطح عالی ایران و اروپا در نیویورک

خبرگزاری رسا ـ معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان گفت: دیدار ظریف و موگرینی به منزله پیگیری بحث و گفت و گوها بین دو طرف در مورد آنچه در سفر به تهران مطرح شده است، خواهد بود.
تخت روانچي

به گزارش خبرگزاری رسا، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان، در پاسخ به این سؤال که گفت‌وگوهای سطح بالا که خانم موگرینی و ظریف در جریان کنفرانس مطبوعاتی‌شان در تهران به آن اشاره کردند چه موقع آغاز خواهد شد؟ تصریح کرد: در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خانم موگرینی و آقای ظریف با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد و در آن دیدار بحث و گفت‌وگوها بین دو طرف در مورد آنچه که در سفر به تهران مطرح شده پیگیری خواهد شد.

 

وی افزود: در جریان این ملاقات در مورد چگونگی پیگیری این گفت‌وگوها رایزنی و مشورت خواهد شد.

 

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه هفته گذشته سفری نیز به مجارستان داشت که در مورد این سفر نیز گفت: سفر به مجارستان در ادامه مشورت‌هایی بود که پیش از این با مقامات این کشور در جریان سفر به تهران داشتیم.

 

مجید تخت­روانچی با اشاره به دیدار‌هایی که با مقامات مختلف این کشور اروپایی در جریان این سفر داشته است، خاطرنشان کرد: دعوتنامه آقای جهانگیری برای سفر نخست وزیر این کشور به تهران را به مقامات این کشور ارائه کردیم.

 

این دیپلمات عالی‌رتبه در وزارت خارجه به حضورش در اتاق بازرگانی این کشور و دیدار با شرکت‌های خصوصی مجاری اشاره و تصریح کرد:‌ در آن جلسه در مورد روابط تجاری و بازرگانی دو کشور صحبت کردیم و مسائل خوبی برای گسترش این روابط مطرح شد.

 

معاون وزیر امور خارجه با بیان این‌که «در یک مؤسسه مطبوعاتی وابسته به وزارت خارجه مجارستان در مورد چشم‌انداز روابط ایران و اروپا سخنرانی کرده است» در بخشی از سخنان خود گفت: بین دو کشور ظرفیت‌های زیادی برای همکاری در زمینه‌های مختلف بخصوص مسائل اقتصادی وجود دارد.

 

وی همچنین با بیان این‌که «طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده وزیر خارجه آلمان در ماه اکتبر به تهران خواهد آمد و در دو روز اخیر هیأت‌هایی از اتریش و اسپانیا در تهران حضور پیدا خواهند کرد» تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد تا قبل از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیگر سفری از مقامات کشورهای اروپایی به تهران نخواهیم داشت و دیگر سفرهای تنظیم شده مربوط به بعد از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است./822/د102/ج

منبع: وزارت امور خارجه

ارسال نظرات