۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۸۶۱۴۲
حجت الاسلام پناهیان:

رفتار و اعتقادات در ساختن چهره باطن مؤثر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان گفت: رفتارها، فهم، کمال و اعتقادات ما در ساختن چهره باطنی ما موثر است.
پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، امروز در جمع زائران پیاده حرم رضوی، گفت: رفتارها و فهم و کمال و اعتقادات ما در ساختن چهره باطنی ما موثر است، اما موثرترین عامل در ساختن چهره باطنی، محبت است.

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه در روز قیامت هر کس با یک چهره محشور می شود، بیان کرد: برای داشتن چهره نورانی در عالم محشر و زندگی ابدی، مداومت در خواندن نماز شب را فراموش نکنید. و در ادامه خاطرنشان کرد: یک چهره باطنی و یک چهره ظاهری داریم، که قرار است با چهره باطنی که توسط خود ما طراحی شده است تا قیامت و بعد از مرگ، زندگی کنیم.

 

وی در تشریح سخن خود افزود: رفتارها و فهم و کمال و اعتقادات ما در ساختن چهره باطنی ما موثر است، اما موثرترین عامل در ساختن چهره باطنی، محبت است.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان فرمایشی از امام صادق(ع)« با هر کسی که دوست داشته باشید، با آن محشور خواهید شد»، بیان کرد: به هر وسیله یا چیزی که محبت و علاقه شدید دارید در عالم محشر با او محشور خواهید شد.

 

وی با اشاره به داشتن محبت در رفتار خاطر نشان کرد: دل بستن و محبت داشتن به اهل خدا و ائمه معصومین(ع)، چهره باطنی را به چهره اولیا خدا نزدیک و شبیه می کند. و در ادامه افزود: هر کس با هر مذهبی، محبت خود را به اولیا خدا ابراز کند مورد لطف و مرحمت آنها قرار خواهد گرفت.

 

وی با تاکید به این نکته که مراقب باشید دل به هرسمتی نرود، بیان کرد: به هر چه که چشم ببیند و دل بندد با او محشور خواهد شد پس مراقبت و حفاظت از دید، دل و محبت خود داشته باشید.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به، بهترین درس اخلاق محبت است، تصریح کرد: با داشتن محبت، انسان به صفات اولیا خدا، شجاعت علوی، خلوص فاطمی،  صفای حسینی و کرم حسن مجتبی(ع)، دست پیدا می کند و به آنها شبیه می شود.

 

وی ادامه داد: وقتی اهل بیت (ع) را دوست داشته باشیم به طهارت نفس و تزکیه جان خواهیم رسید و محبتی که بواسطه زیارت ولی خدا نشان می دهید، در عالم دنیایی به حاجت گرفتن و در عالم قیامت به محشور شدن با امام معصوم(ع) خواهد رسید.

 

حجت‌الاسلام پناهیان، در باب زیارت ائمه معصوم(ع) و امام رضا(ع)، بیان کرد: قبل از زیارت و مشرف شدن به حرم اهل بیت(ع)، امام(ع) از نیت حرکت شما با خبر است و به مصلحت اجابت خواهد کرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در روایات آمده است « زمانی که به زیارت خواهید رفت، تنها مشرف نشوید و کسی را با خود همراه برید تا زیارت را با هم انجام دهید»./865/202/ب3

ارسال نظرات