۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۸۶۱۶۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

واقعه غدیر خم در جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر تبیین واقعه غدیر خم در جامعه، گفت: غدیر تنها نام یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر است و در حقیقت نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‏دهد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسمات عید غدیر خم با اشاره به جایگاه غدیر در نزد مسلمانان، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در حجة الوداع با هدف تعیین وصی و ولی و با هدف امتداد خط نبوت در جامعه اسلامی امام را تعیین کردند.

 

وی با تبیین اهمیت واقعه غدیر خم در مکتب اسلام، گفت: سرتاسر حیات طیبه رسول ‌اکرم (ص) و لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان دارای اهمیت بالایی است چرا که نه تنها کلام رسول‌ اکرم (ص) به نص صریح آیات قرآن، عاری از هرگونه هوا و هوس و متصل به سرچشمه وحی است، بلکه عمل و فعل آن بزرگوار نیز بر تک تک مسلمانان حجت است و صراط مستقیم را به عالمیان نشان می دهد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، افزود: در این میان، مقاطعی خاص از زندگی آن بزرگوار، به جهات گوناگون از اهمیتی ویژه برخوردار است که یکی از بارزترین آنها، واقعه غدیر خم است.

 

حجت الاسلام ستوده، بیان داشت: واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است به طوری که کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمانان، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.

 

وی غدیر را نقطه تلاقی کاروان رسالت با امامت عنوان کرد و افزود: واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی رسول گرامی اسلام (ص) رخ داد و در آن امام علی (ع) به جانشینی آن حضرت برگزیده شد، حادثه‏ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود چرا که غدیر تنها نام یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر است و در حقیقت نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‏دهد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل در ادامه پاس داشت عید غدیر خم را احیای سنت نبوی دانست و بیان داشت: جوامع بشرى نیازمند یادآورى و حضور همیشگى هویت‏هاى فرهنگى و اصالت‏هاى معنوى است و زنده نگه داشتن شعائر الهى، رسالتى است که مرزبانان عقیده و ایمان، از جمله رسول اکرم (ص) بر آن تأکید داشته‏اند.

 

وی افزود: اینک و در عصر ما، شناختن مرزهاى بلند غدیر، بازگویى این شکوه و جشن و سرور این عید بزرگ، در راستاى پاس‏داشت سنت نبوی است.

 

حجت الاسلام ستوده با تاکید بر برگزاری جشن های هرچه باشکوهتر دهه ولایت و امامت و عید غدیر خم در مناطق مختلف استان، گفت: در تاریخ اسلام، غدیر و امامت به همان اندازه اهمیت دارد که روز مبعث دارای ارزش و احترام است زیرا غدیر، امامت را به وجود آورد و ادامه رسالت بود.

 

وی ازبرپایی برنامه های مختلف جشن دهه ولایت و امامت و عیدغدیر خم در اماکن مذهبی و مساجد خبرداد و افزود: ارائه و توزیع بسته های فرهنگی و مذهبی با موضوع و محتوای غدیرخم در مساجد و مجالس مذهبی از دیگر برنامه های این روز مقدس و تاریخی اسلام در سطح استان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، اذعان داشت: مناسبت های مذهبی یکی از فرصت های طلایی برای تشریح و تبلیغ و شناساندن زیبایی های دین و معارف اهل بیت (ع) به نسل های آینده است.

 

حجت اسلام ستوده با بیان اینکه امروز جامعه ما نیازمند شور و نشاط همگانی است، افزود: مناسبت های مذهبی و اعیاد اسلامی باید در راستایی تحقق بخشیدن به شور و نشاط سالم در جامعه برگزار شود.

 

وی اظهار داشت: کلیدی ترین اثر غدیر در سبک زندگی اسلامی، سامان بخشیدن علمی و عملی به جامعه اسلامی بر اساس آموزه های وحیانی و دور داشتن نظام اسلامی از گرایشهای نفسانی است./937/202/ب1

ارسال نظرات