۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۸۶۲۰۶
کارشناس و پژوهشگر هنر اسلامی:

زبان هنر می‌تواند چهره اصلی استکبار را افشا کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس هنر اسلامی با اشاره به خونخواری انسان‌هایی که امروز داعیه کدخدایی جهان را دارند و هر روز کودکان بی گناه را به آتش می کشند، گفت: زبان هنر است که می تواند تصویر آنها را در جامعه جهانی افشا کند
زبان هنر می‌تواند چهره اصلی استکبار را افشا کند

خانم سلیمانی کارشناس هنراسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: نعمت هنر و هنرمندی جلوه ای از زیبایی هنر، هنرآفرین و خالق هستی است.

وی عنوان کرد: گرچه بخشی از هنرمندی اکتسابی است اما عمده و خمیر مایه هنرمندی لطف و عنایت خداست.

سلیمانی در ادامه بیان داشت:  بنیانگذار کبیر انقلاب یک هنرمند بزرگ بود که با هنرمندی خود در دل مردم جای گرفت و توده های مردم را به حرکت درآورد و به عنوان یک هنرمند در عرصه سیاسی ،دینی و بین الملل حرکتی را آغاز کرد که به ذهن هیچ فردی خطور نمی کرد.

این کارشناس هنر افزود: هنر تجلی احساسات درونی انسان‌ها است و می تواند دلهای همه انسان‌ها را با هرسلیقه ای به هم گره بزند و در کنارهم قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه دو نوع هنر متعهد و هنر ابتذال داریم، گفت: هنری که برمحور خدا، دین و ولایت پذیری حرکت کند هنر متعالی و مثبت است که می تواند عزت دنیا و آخرت را به دنبال داشته باشد، اما هنر ابتذال هنری است که جامعه را به سوی فساد سوق می دهد و اگر در دست سودجویان قرار گیرد به جز تخریب افکار جوانان چیزی بدنبال ندارد.

این پژوهشگر هنری از شهادت بعنوان هنر مردان خدا یاد کرد و افزود: هنری که در آن تربیت، تزکیه، خودسازی وانسان سازی باشد آن هنر در پیشگاه خداوند ماندگار است.

وی افزود: فرهنگی که در قالب هنر ایجاد شود ماندگار است وکسانی که فرهنگ را ماندگار می‌کنند با کسانی که بی تفاوت هستند در پیشگاه خداوند بسیار متفاوت هستند.

این محقق هنری اظهار داشت : هنرمند می تواند در قالب مشکلات و معضلات اجتماعی و سیاسی بروز کند .

سلیمانی با اشاره به خونخواری انسان‌هایی که امروز داعیه کدخدایی جهان را دارند و هر روز کودکان بی گناه را به آتش می کشند گفت: زبان هنر است که می تواند تصویر آنها را در جامعه جهانی افشا کند./9705/302/ب3

ارسال نظرات