۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۸۶۲۰۸
امام جمعه بیرجند:

تربیت انسان‌های متعهد و متخصص دینی در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و قانون مداری اجتماعی یکی از شاخصه های جامعه متمدن دینی است، گفت : تربیت انسان‌های متعهد و متخصص دینی تنها با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ممکن است.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و قانون مداری اجتماعی یکی از شاخصه های جامعه متمدن دینی است، گفت: تربیت انسان‌های متعهد و متخصص دینی تنها با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ممکن است.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی است و تربیت انسان مسؤول و جامعه‌مدار با احیا و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر ممکن می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اروپاییان مسائل اخلاقی و توصیه‌های دینی ما را به قانون تبدیل کرده‌اند و با استفاده از آن جامعه خود را اداره می‌کنند، ادامه داد:حضرت علی(ع) در رهنمودهای گوهربار خود می‌فرمایند که تمام اعمال در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در مقابل اقیانوس بزرگ است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه در مسائل دینی هر چند که توصیه کردن و نشان دادن راه خوب است، اما باید وارد عمل شد، تصریح کرد: مجلس قانون حمایت از آمران به معروف را تصویب کرده است و در حال حاضر که این فریضه واجب به صورت قانون در آمده همه باید از آن اطاعت کنیم و به سهم خود در راستای آن تلاش کنیم.

 

وی ادامه داد: در مبارزه با نواهی و منکرات در جامعه همه دستگاه‌ها و نهادها باید با یکدیگر هماهنگ بوده و بسیج شوند و در این میان رسالت ستاد از همه نهادها سنگین‌تر است و باید از تمامی ابزارهای به روز و کار آمد فرهنگی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استفاده کرد زیرا احیای فریضه امر به معروف در جامعه موجب پالایش نهادهای اجتماعی شده و زمینه اجرای معروفات و سنت‌های الهی را در جامعه فراهم می کند.


همچنین در این جلسه سردار یعقوب علی نظری، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از مدتی قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر ابلاغ شده است و لازم الاجرا خواهدشد، گفت: این قانون دست ما را برای انجام تکلیف الهی بازتر می‌کند و تکلیف ما را رسمیت می‌بخشد.

 

وی افزود:: بعضی از دستگاه‌ها در قانون به عنوان عضو ستاد معرفی شده‌اند و دستگاه‌های دیگری از جمله میراث فرهنگی و شهرداری نیز ملزم به همکاری با ستاد هستند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: همه دستگاه‌های مربوطه ملزم به حضور و انجام وظیفه نسبت به برنامه‌ها و اهداف ستاد بوده و کوتاهی در این زمینه به هر بهانه‌ای غیر قابل بخشش است.

 

سردار نظری با بیان اینکه ساماندهی گروه‌های طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان انجام شده است، ادامه داد: از ابتدای مهرماه تا 15 مهر برای این گروه‌ها برنامه آموزشی برگزار خواهد شد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: در مورد برگزاری کنسرت‌ها که از مصوبات جلسه گذشته ستاد بوده است، کارگروهی با حضور نماینده ای از فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره ورزش و جوانان، بسیج، شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده است و هر برنامه و جشن باید به تایید این کارگروه برسد.

 

وی اظهار کرد: هنر موسیقی باید تبدیل به موسیقی جهت‌دهنده شده و در راستای نشر ارزش‌های دینی و انقلابی استفاده شود نه این اینکه در خدمت تبلیغ ضد دین بیگانگان باشد.

 

وی ادامه داد: از لحاظ حقوقی یکی از دانشگاه‌ها باید در ستاد حضور داشته باشد و دانشگاه آزاد اسلامی با ریاست دکتر حسنی در این خصوص انتخاب شده است.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی پیشنهاد دادن اطلاعیه و برنامه مشترک میان امام جمعه و استاندار را برای به رسمیت شناخته شدن و فضاسازی مناسب برای این قانون را ارائه داد که با نظر مساعد امام جمعه روبه رو شد./968/202/ب2

ارسال نظرات