۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۸۶۲۳۵
استاد حوزه علمیه در شروع سال تحصیلی:

طلاب باید برنامه ریزی منظمی برای درس‌های خود داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه در ابتدای سال تحصیلی خطاب به مدیران حوزه‌ها گفت: مدیران باید تمام تلاش خود را بکنند تا طلبه‌های دانشمندی را به جامعه تحویل دهند.
شروع سال تحصيلي حوزه علميه
حجت‌الاسلام سلمان بیگلر استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره اهداف طلاب حوزه علمیه گفت: طلاب باید با پیش مطالعه وارد کلاس شوند و با آمادگی کامل در کلاس ها حضور داشته باشند، دروس را با یکدیگر مباحثه کنند و در کنار تحصیل به تهذیب هم بپردازند، زیرا اگر تحصیل و تهذیب با هم باشند، شخص به اهدافش می‌رسد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که می‌فرماید طلبه ها باید با پیشرفت سایر علوم طبق آن پیش بروند و نباید تحصیل در حوزه باعث منزوی شدن آنها در جامعه بشود، اظهار داشت: طلاب باید در کنار کتاب‌های درسی خود، به خواندن کتاب‌های علمی ‌پژوهشی دیگر نیز بپردازند و به مسائل روز آشنا باشند تا بتوانند در جامعه موفق شوند، زیرا تاثیرگذاری عالم دانشمند در جامعه بسیار قابل توجه است.
این استاد حوزه علمیه نشاط طلبگی را برای ادامه حضور فعال در حوزه ضروری قلمداد کرد و افزود: نشاط طلبگی یعنی شور و هیجان طلبه در هنگام تحصیل، و زمانی که طلبه برای درس خواندنش زمان‌بندی و برنامه‌ریزی منظم داشته باشد در هدفش موفق می‌شود.
حجت‌الاسلام بیگلر، مدیران و مسؤولان حوزه را ملزم به تربیت طلاب موفق و بانشاط دانست و عنوان داشت: مدیران حوزه‌ها باید تا جایی که میتوانند زمیته را برای پرورش یک طلبه موفق ایجاد کنند تا بتوانند طلبه‌ی با استعدادی را تحویل جامعه دهند؛ اما اگر مدیران حوزه توجهی به این موضوع نداشته باشند جلوی پیشرفت طلبه ها را خواهند گرفت.
وی در ادامه جامعه اسلامی را در حال حاضر نیازمند مبلغین آشنا به زبان‌های گوناگون دانست و ابراز داشت: ما در حال حاضر نیاز به مبلغین مسلط به زبان‌های خارجی داریم تا بتوانند در سطح جهانی سیر کنند و به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند.
این کارشناس دینی در پایان با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیا جاذبه‌های دنیوی را در حال حاضر بیشتر دانست و گفت: استاد باید کلاس را تنها به صحبت کردن خلاصه نکند و درس ها را جذاب تدریس کند، استاد باید از اسلاید و کلیپ‌های رایانه‌ای استفاده کند و کلاسی پژوهش محور داشته باشد تا طلبه ها احساس خستگی و سنگینی کتاب‌ها را نداشته باشند و با شور وعلاقه فراوان در کلاس‌ها حاضر شوند./838/302/ب3
ارسال نظرات